Hoeveel bedragen de kosten voor herberekning partneralimentatie en moet de ex-partner daar ook aan meebetalen?

Mijn partner, gescheiden, heeft een aantal jaren geleden bij de notaris vast laten leggen dat hij 600 euro partneralimentatie zal betalen. Zijn ex heeft een parttime baan en er zijn géén kinderen. Zijn ex heeft hem bedrogen. Naast het feit dat mij volkomen ontgaat waarom deze afspraak is gemaakt (ze kan immers gewoon full-time werken, is volledig gezond en klust zwart bij als schoonheidsspecialiste) is mijn partner nu ontslagen. Hij ontvangt een WW uitkering welke 1000 euro lager ligt (1700 p.mnd) Mijn partner heeft haar dan ook verteld, enige maanden geleden, dat hij niet langer alimentatie kan betalen. Toch voelt hij zich verantwoordelijk voor haar welzijn en heeft, toen ze vertelde dat ze krap bij kas zat en vroeg om een bijdrage, haar toch weer alimentatie betaalt. Ik heb het helemaal gehad met deze tante en wil eea officieel laten berekenen. Wat kost dit en moet zij meewerken aan het onderzoek en meebetalen aan het onderzoek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een advocaat benaderd kan die al vooronderzoek doen en bv. de ex om inkomens gegevens vragen. Maar dat moet wel je partner regelen jij kan dat niet, de ex is niet verplicht mee te werken doet ze het niet kan de advocaat het afdwingen door een rechter. Er zitten kosten aan die aardig op kunnen lopen als de ex niet mee werkt maar dat weeg nooit op tegen eventuele verlaging of stopzetten.

Toegevoegd na 28 minuten:
voor wat kosten berekeningen klik maar op de link

Toegevoegd na 2 uur:
Als iemand een min geeft graag wel uitleggen waarom en zeker zelf ook een antwoord geven aub