Tegenwoordig willen mensen zekerheid, zekerheid dat hun geld niet verloren gaat in deze tijd. Want mensen verdienen minder etc. (crisis, oorzaak)

Om die reden gaan mensen naar de bank, zetten het voor een bepaalde tijd vast of geven het in ieder geval niet uit.
Weer om dié rede, word de vraag voor geld groter (denk aan winkels die minder winst maken). Omdat de vraag groter word en het aanbod lager, gaat de prijs omhoog. (Wisselkoers beïnvloed, gevolg)

Wisselkoers word vaak in Amerikaanse dollar uitgedrukt omdat dit het handelscentrum van de wereld is. Voor ons is de amerikaanse dollar dus ook constant.
Voor de VS is dit echter anders, daar blijft de amerikaanse dollar een 'vaste' waarde hebben. Daarom gaan veel bedrijven naar het buitenland, waar ze voor een product meer voor kunnen krijgen.
VOORBEELD; Nu zijn Beats by dr dre populair. In Amerika kunnen ze er 300 Amerikaanse dollar voor krijgen. ($1)
In Europa, vragen ze er 300 Euro voor, die een waarde nu van ong. $1,30 heeft.
Amerika: $300 als prijs.
Europa: $390 als prijs.

Veel plezier er mee.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de munt eenheid minderwaard wordt en een andere munt eenheid wordt meer waard dan zal dat invloed hebben op de onderlinge koers.
ronron1212