Hoeveel wordt er gemiddeld per jaar uitgegeven aan kleding via het internet?

Dus voor hoeveel geld wordt er per jaar, kleding via het internet gekocht? het liefst zonder 2dehands. Ik zoek stiekem naar een tabel en/of grafiek en onderbouwd onderzoek. U zou mij er enorm mee van dienst zijn
Bij voorbaat dank,

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

De omzet van de kledingbranche (inclusief textielsupermarkten en winkels met modeartikelen) is momenteel ongeveer 10 miljard. Nederland was in 2010 voor ruim een half miljard euro online omzet in kleding en schoenen. Het wereldwijde aandeel van online kledingverkopen ligt momenteel rond de 5 a 6 procent. In 2020 zal dit aandeel gestegen zijn naar 40 procent. (voorspelling ING)

Het aantal online aankopers van kleding en sportartikelen stijgt op vrijwel alle niveaus maar onder de lagere inkomens is een sprake van stagnatie en het aantal kopers voor de allerlaagste inkomens daalt zelfs licht. Vooral mannen zijn in de laatste 5 jaar meer kleding via internet gaan kopen. Het merendeel dat via internet kleding koopt zijn echter vrouwen. Lager opgeleiden kopen meer kleding via internet dan hoger opgeleiden / universitair geschoolden.
Bron: http://www.nownederland.nl/2011/11/65-meer-klanten-in-online-kledingwinkels/

De wereldwijde inkomsten uit e-commerce bedragen in 2011 680 miljard dollar. Dat is 19 procent meer dan in 2010. In 2012 komt daar naar verwachting weer een kleine 20%. Het jaar 2013 geeft het zelfde beeld: 15 a 20% groei.

http://www.ikgastarten.nl/ondernemers/nieuws/1214-e-commerce-groeit-explosief-door.html
fisbel
12 jaar geleden
Nog steeds flinke groei van 10% voor Nederlands webwinkels

Nederlandse webwinkels hebben in de eerste helft van dit jaar 4,25 miljard euro aan bestellingen verwerkt voor consumenten. Dat is een stijging van 10 procent tov de webwinkel omzet dezelfde periode vorig jaar.

Deze cijfers blijken uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2011-1, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research in samenwerking met GfK Retail & Technology in opdracht van Thuiswinkel.org.

Op deze site staan nog allemaal cijfers over online winkelen.