Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn financiële situatie het best verbeteren?

Door omstandigheden (zit nog tot september aan mijn huurcontract vast) heb ik mijn studiefinanciering laten doorlopen terwijl ik al gestopt was met school. Duo is hier nu achter en heeft mijn studiefinanciering stilgezet en waarschijnlijk kan ik nu een boete van rond de 6000 euro verwachten. Ik heb op dit moment geen vast inkomen en ben tot september ongeveer 500 euro per maand kwijt aan vaste lasten.

Moet ik nu zo snel mogelijk een baan zoeken met een vast inkomen zodat een bank mij geld wil lenen of is er een andere oplossing buiten geld van familie lenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
995
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook buiten de gebaande paden denken. Werk doen dat weinigen willen doen en daardoor goed betaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou naar de gemeente gaan. De gemeente biedt altijd advies en schuldhulpverlening.
Bijlenen bij de bank is al helemaaaal geen goed idee!!!

Immers: lenen kost geld.

Dus dan ben je alleen maar verder van huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan je boete in termijnen betalen ze doen daar niet echt moeilijk over. idd een baan zoeken zodat je in iedergeval je vaste lasten kan betalen. je prive stuatie proberen te veranderen misschien dat je je contract eerder kan beëindigen zodat je bij je ouders tijdelijk kan intrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boete zelf moet in 1x terug betaald worden en dat is de helft, dus ongeveer 3000 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je niet hebt kun je toch niet geven? leg ze goed uit in wat voor stuatie jij zit! vertel ze ook dat je niet wist wat de consequenties waren.
Vraag aan bij de Duo of het in termijnen kan betaald worden..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding