Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogenlijk op mijn studie kosten een maand over te slaan?!

Ik betaal in 6 termijnen en moet deze maand eigenlijk 260 betalen. Ik red het alleen echt niet deze maand. Is het mogenlijk om dit de volgende maand te betalen? En als ik al het geld van mijn bank pin. De 25e er dus niks op staat. Kunnen ze het er niet afhalen. Echter krijg ik de 29e mijn salaris. Wordt het er dan alsnog afgehaald?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
561

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is mogelijk. Je krijgt van DUO 2 kansen om de betaling een maandje te verplaatsen. Als je ervoor zorgt dat je je geld dat op je rekening komt gelijk eraf pint, kunnen ze dat niet automatisch incasseren. Je krijgt dan een brief met de melding dat een automatische incasso is mislukt en dat je hierdoor volgende maand de bedrag wel overmaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
By the way: ik adviseer je om dit alleen te doen als er echt sprake van nood is. Als je echt niet kunt betalen. En als je het doet, doe het alleen 1 keer! Anders kun je een rekening krijgen van het resterende schoolgeld in een keer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord!! Dus als ik de 29e weer geld krijg gaat dit er niet automatisch van af zeg jij? Ben het idd van plan om het een keer te doen. Heb deze maand veel verjaardagen en mijn auto moet gekeurd worden vandaar!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit gaat er daarna niet automatisch vanaf want de automatische incasso staat ingesteld op de 25e. Ik adviseer je om het zekere voor het onzekere te nemen en ook op de 29e je geld van je rekening af te halen. Als je de brief van DUO krijgt kun je het weer storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jenny, als je je geld uitgeeft aan verjaardagen in plaats van het betalen van je studiekosten raad ik je aan nog eens goed naar je prioriteiten te kijken. Er is niets mis met naar een verjaardag gaan zonder kadootje. Maak zelf een tegoed bon voor een avond gezelligheid, of de auto wassen, of iets anders wat je geen geld kost. Het zou toch zonde zijn als je je studie niet kunt afmaken omdat je een verjaardagskadootje gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@modriouch. Super bedankt!! En die andere gast. Om zulke antwoorden vraag ik niet!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding