wat is de landelijke adviesprijs voor diesel?

ik kan alleen de adviesprijs voor euro 95 vinden maar ik zoek die voor diesel en kan die niet vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Advies brandstofprijs van Diesel op 19 januari 2012

De gemiddelde landelijke adviesprijs van Diesel is als volgt opgebouwd:
Accijns: € 0,431 (28.9%)
BTW: € 0,238 (16.0%)
Oliemaatschappij: € 0,820 (55.1%)
Totaalprijs Diesel: € 1,489
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adviesprijs is altijd de snelwegprijs. Ik raad aan niet langs de snelweg te tanken, want hier is het behoorlijk duur.
Bij de bron staat de link naar een site waar de adviesprijs beschreven staat. Ook staat er welke maatschappij welke prijs hanteert, en de ontwikkelingen van iedere brandstof.
Ook kun je van hieruit kijken wat de prijzen zijn in andere landen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag 1.489 [er liter (shell snelweg prijs).

Goedkoopst te tanken ca 11-13 cent minder...afslag Woudenberg van de A12, daar zitten binnen enkel km 3 zelftank stations met ca 12,5 cent korting per liter.

Op de meeste andere plaatsen kom ik kortingen tussen 8-10 cent tegen, ook weer bij zelf tank stations zonder bemanning.
Duurste pomp die ik zie was vandaag ca 1,50 ..bij de afslag A1 , richting Hengelo OV.