Hoeveel zijn de kosten voor gas en electriciteit gemiddeld in Nederland?

Er wordt al heel lang geklaagd over de hoge kosten voor gas en electriciteit in België.Naar het schijnt 'veel hoger dan in de ons omliggende landen'.Minister van de Lanotte laat nu onderzoeken waarom dat zo is want het verbruik lag één vijfde lager wegens de hogere buitentemperatuur. Nu vraag ik me af hoeveel men in Nederland gemiddeld moet betalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zeggen wel electriciteit de laatste tijd, in plaats van elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn met 2 personen gemiddeld 50 euro per maand kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje, dat is verbluffend weinig voor gas, elektriciteit en transport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh transport er ook bij? Niet gerekend. Dat is het gemiddeld 85 euro per maand.

Het beste antwoord

Het NIBUD geeft informatie hierover. Zie bron
fisbel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op verschillende sites kan je de prijzen vergelijken (zie links bij bronnen).
Voor een gezin met twee kinderen ben je gemiddeld € 1650,-- per jaar kwijt (€ 137,50 per maand). Dit is inclusief belastingen, netwerkkosten enz.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op een vergelijkingssite in Belgie (http://www.mijnenergie.be/index_gen.php?pages=pages3&)
Kom ik gemiddeld uit op +/- € 1700,-- voor het zelfde verbruik als in Nederland. Verschil is dus niet zo groot.