Is dit een goede zinsopbouw? : Graag bied ik u een voorstel aan,

klopt dit:
Graag bied ik u een voorstel aan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel wel zeggen,graag bied ik u mijn lichaam aan, maar een voorstel bied je niet aan, dat doe je.

Antwoorden (4)

Ik zou zeggen :Graag doe ik u een voorstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk geheel van het voostel af!
Maar zolang het nog u is, lijkt het me wel, anders verval je al snel in het familiaire jij.
"Ik wil u graag een voorstel doen....", klinkt beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is geen goede zinsopbouw. 'Een voorstel aanbieden' is geen correct Nederlands. Kies dus of voor 'een voorstel doen', of kies voor 'een aanbieding doen', maar een voorstel aanbieden is niet juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zin mag wel volgens de spellingstegels maar het klint raar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Gezien het slechte taalgebruik in dit antwoord is dit wel erg onbetrouwbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, amadea :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt wel, want ik vroeg het aan me Nederlands docent en die zou het wel goed hebben.
Amadea
12 jaar geleden
"mé docent"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan." Bron: algemene richtlijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een docent is een leraar. Dus me leraar van het vak Nederlands.
Amadea
12 jaar geleden
Welk bezittelijk voornaamwoord hoort er bij "ik"? Wat is een wederkerig voornaamwoord? Begrijp je dan wat ik bedoel? Zoals Yss meldt mag je geen kritiek hebben, maar in een vraag over taal moet je toch zeker correct taalgebruik laten zien. Anders is dat geen kennisvermeerdering!