Zo kunnen we de vraag stellen of ieder van de op het lijstje gepresenteerde financiele instellingen/bedrijven (bij Kassa) de volgende is. Reaal, SNS, etc.

Ik denk dat voordat er van hogere hand nieuwe 'onteigening' plaatsvindt, eerst wordt gekeken of ze het allemaal erdoor kunnen krijgen.

DSB was slechts 1, dat moet voor iedere Nederlander in middels wel duidelijk zijn, er zijn er genoeg die net zo 'a-sociaal' handelen. Let wel, het ligt niet allemaal aan de banken. Waarom kun je bij die bank terecht terwijl je bij alle andere banken nee hebt gekregen? Je weet dat je het financieel niet kunt bolwerken, maar wilt het wel. Die banken zijn zoals ze dat ook wel noemen 'loansharks' uit het oude Westen. 'Maar natuurlijk willen wij jullie wel helpen *suckers*'. Het is een moment waarop twee uitersten elkaar tegenkomen, echter vind ik dat het niet helemaal eerlijk is dat mensen achteraf gaan klagen. Ja, iemand zit in geldnood en MOET wel lenen, maar daarentegen weet je dat de bank die je wel wil hebben daar natuurlijk misbruik van maakt. Bovendien staat het in de 'kleine lettertjes' (denk je dat dat anno 2009 niet meer nodig is omdat Windows een Magnifing glass heeft?)

Iedere bank moet winst maken. Het is echter zo dat banken als de DSB dit met een onheugelijke constructie hebben gedaan. Een ieder die daar werkte en dit wist, is gewoon schuldig aan oplichting en moet niet klagen dat de bank ondersteboven is gegaan. Voor e overige mensen vind ik het spijtig. Het zal echter bij meer banken gaan gebeuren. Deze constructies hebben een deel van de economie gemaakt, anders hadden er veel meer mensen in huurhuizen gezeten (ooooh erg...). Het is overigens niet zo dat het uitsluitend financiele instellingen zijn. Ik heb bij een callcenter gewerkt waar veel ophef ontstond omdat Oxxio vergelijkbare verkoop acties wilde: 'Ja, we zijn goedkoper, maar dan wel even 3 jaar vast ...mompelmompel (hier wordt overgeslagen dat door de service- en netwerkkosten je er meer voor betaald), wilt u even ja zeggen (voicelog).', als je als bedrijf sociaal verantwoord bent, gooi je zo'n project eruit. De DSB is zo'n situatie als: heeft u spijt dat u vreemd bent gegaan? of heeft u spijt dat het uit is gekomen?