Als je daarmee toe kan, is het antwoord op de vraag bepaalt door wat je met die verdiende 3 uur doet. Studeren of werken: zeer gezond.
Chips eten: zeer ongezond
Als je net als ik 8 uur nodig hebt, dan is de vraag irrelevant, want dan val je gewoon in slaap. in de bus of trein. In azie slapen mensen principieel teweinig. In Singapore zie je 'smorgens in de metro halp Singapore slapen. In Taipeh gaat op kantoren in de lunchpauze het licht uit en doet iedeneen met zijn hoofd op het bureau een slaapje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn mensen die aan 5 uur slaap per nacht genoeg hebben, en voor die categorie mensen zal het niet ongezond zijn. Maar de gemiddelde slaap behoefte ligt tussen de 6 en 9 uur per nacht.
Het beste zul je het zelf weten, hoeveel uur slaap je voor jezelf nodig hebt om de volgende dag te kunnen doorstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt. Gezondste manier is, 8 uur slapen 8 uur werken en 8 uur je dagelijks leven uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit verschil van mens tot mens. De ene heeft veel slaap nodig, een andere kan het met veel minder doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dat niet genoeg,ik heb 7a8 uur slaap per nacht nodig,anders voel ik me de andere dag niet fit.
heb me ook aangewend iedere dag dezelfde tijd naar bed te gaan,voor 11 uur lig ik er in,en de andere dag om 6 uur ben ik dan weer wakker,en moet ik er uit,uitslapen kan ik niet,maar aan de andere kant heb ik ook geen moeite met inslapen,als ik in bed lig ben ik binnen 5 minuten vertrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde mens minimaal 5 uur nodig heeft om lichaamlijk uitgerust te zijn. Dit wilt overigens niet zeggen dat je hiermee voldoende nachtrust heb gehad. Want de psyche heeft echt 7 á 8 uur nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de week gelezen, dat mensen die 7 uur (of minder) slapen véél vaker verkouden zijn dan mensen die 8 uur slapen, dus blijkbaar heeft je lichaam meer weerstand met 8 uur slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het ook niet zo zijn dat mensen die veel verkouden zijn gewoon moeilijker kunnen slapen?
Dit is dusdanig individueel dat er eigenlijk geen algemeen antwoord op gegeven kan worden.

Wat bedoel je met 'gezond', dat je er niet ziek van wordt? Nee, op zich word je daar niet ziek van. Maar je weet zelf wel of je jaarlijks meer of minder dan het gemiddelde ziek bent. Dat is een goede indicatie of jij voldoende weerstand hebt. Maar dat kan aan een heleboel andere factoren liggen waar we het nu niet over hebben, dus is dat geen absolute maatstaf.

Belangrijker vraag is: voel je je goed als je in de ochtend je bed uitstapt na 5 uurtjes slaap? Als dat zo is, dan zal het voor jou waarschijnlijk wel ok zijn.