Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

uitgaven en inkomsten zijn werkelijk gebeurt bijvoorbeeld ik heb van jou €10 gekregen dus 10€ inkomsten. Opbrengsten en kosten hoeft dat niet bijvoorbeeld ik moet van jou €10 krijgen. Of ik het werkelijk krijg, doet er niet toe. Handige voorbeeld:
-Afschrijvingen dit kom op kosten, omdat er waardevermindering plaats vindt, maar hoort niet bij uitgaven omdat er niets eigenlijk weggaat(bij afschrijvingen gaat er geen geld weg).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er zijn ook kosten die je daadwerkelijk betaalt. Neem nou bijvoorbeeld telefoonkosten. Dat zijn doorgaans geen kosten die je rechtstreeks aan de klant doorberekend, maar die je wel daadwerkelijk betaalt.

Andere antwoorden (1)

Uitgaven: Geld dat je kwijtraakt bijvoorbeeld met de aankoop van goederen.

Kosten: Geld dat je kwijtraakt bij de productie van iets, bijvoorbeeld meel bij het bakken van een brood. Ook belastingen etc. zijn kosten.

Opbrengsten/inkomsten: Geld dat je verdient met het verkopen van producten. Ook kan het rente van de bank/leningen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding