Mijn nichtje heeft gevraagd of ze zich samen met haar zoontje in mag schrijven op ons adres. Nu is mijn vraag, wat zijn de consequenties hiervan ?

consequenties voor ons

Weet jij het antwoord?

/2500

Je gaat meer belasting betalen voor riool en reinigingskosten. Als je huursubsidie hebt wordt dat gekort. Als zij schulden heeft komen ze bij jou aan de deur. En jij kunt haar zelf nooit uitschrijven, dus als ze niet meer bij je woont zou ze zolang als zij wil bij je ingeschreven kunnen blijven staan.

Korte reactie omdat er te weinig gegevens beschikbaar zijn. Koopwoning: voor zover de betaalde huur binnen de kamervrijstelling valt van € 4333 is de huur onbelast. Als een groter deel van de koopwoning voor langere tijd wordt gehuurd, zijn er consequenties tav de hypotheekrenteaftrek. Toeslagen: huurtoeslag: zorg ervoor dat er een huurcontract wordt opgesteld. (met bepaling dat nichtje onderhuurder is - geen gezamenlijke huishouding). Zo zijn er voor u geen nadelige consequenties tav bijvoorbeeld huurtoeslag. Als er geen huurtoeslag is, zijn er wat betreft de inwoning nichtje geen consequenties voor de overige toeslagen. Aannemende dat u samen bent (ONS) en uw nichtje dus geen toeslagpartner kan zijn. U bent samen. Voor de gemeentelijke belastingen hoeft er dus niets extra te worden betaald.

Als je een eigen huis hebt, een inkomen uit arbeid, en al met meer dan 2 personen op dat adres woont, zullen voornamelijk je verbruikskosten stijgen (verwarming, water, gas electra etc.). Hou daar rekening mee.Athans, als ze er komt wonen. Heb je een huurhuis of inkomen uit een uitkering, huursubsidie, bijstand of ben je alleenstaand, dan heeft dit aan alle kanten financiele consequenties die je niet moet willen, of die je nichtje maar net moet kunnen ophoesten. Of ze nu fysiek bij je intrekt of niet. Vraag liever aan je nichtje waarom je per se bij jou ingeschreven moet staan. Om een instantie te tillen ? Om te frauderen ? Om de overheid te misleiden ? Dan zou ik er niet eens aan begínnen het te overwegen. Heeft ze nobeler redenen, dan zou je het in het eerste geval kunnen overwegen. In het tweede zou ik er eerst nog een heleboel nachtjes over slapen......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100