Waar kan ik terecht bij problemen met het Cirrus interbank network (zie toelichting)?

Bij pinnen in het buitenland is het noodzakelijk dat de geldautomaat waar je probeert te pinnen contact legt met je eigen bank via een zgn. interbank network, in dit geval is dat Cirrus.

Nu wil het geval dat de geldautomaat aangeeft die verbinding niet te kunnen maken (bij verschillende banken, waar het Cirrus logo wel op de automaat staat).

Tot wie richt ik me om dit probleem opgelost te krijgen? De eigen bank werkt niet echt mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
vertel eens welke bank dat is, zodat ik die kan vermijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier om een bankpas van Scotiabank (Canadese bank) waar iemand die ik ken hier in Nederland niet mee kan pinnen, ondanks het Cirrus-logo en bijbehorend netwerk.

Antwoorden (1)

Dit verhaal klinkt een beetje als een Philips koffiezetter kopen bij Blokker, en als de koffiezetter binnen een week kapot gaat, mailtjes sturen en telefoontjes gaan plegen met Philips. Jij zult ook wel weten, dat je als consument niets te maken hebt met Philips en alleen maar met Blokker die moet zorgen voor goede spullen.

Jij hebt ook niets te maken met Cirrus. Je hebt alleen maar wat te maken met je bank. Hoe die bank ervoor zorgt dat jij in het buitenland kunt pinnen, dat is jouw zorg niet. Als je maar kunt pinnen.

Spijtig dat je bank "niet echt meewerkt", maar er zit toch echt niets anders op dan simpelweg tegen je bank te zeggen dat ze ervoor moeten zorgen dat jij in het buitenland kunt pinnen. Als ze niet meewerken, zit er maar één ding op: ga naar een bank die wel wil meewerken als je dit soort problemen hebt, en liever nog naar een bank die ervoor zorgt dat je gegarandeerd kunt pinnen wanneer jij wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, ik begrijp wat je bedoelt en ik denk dat je gelijk hebt. Probleem is dat het hier om iemand gaat die mij vanuit het buitenland bezoekt. Zij wordt door haar eigen bank van het kastje naar de muur gestuurd en ook toen ik ze namens haar belde gaven ze geen duidelijk antwoord. Ondertussen kan ze hier niet bij haar geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus typisch een bank die niet geinteresseerd is in tevreden klanten. Ik zou haar zelf morgen nog even laten bellen, met de simpele vraag "ik ben nu in Nederland, en wil geld van mijn rekening opnemen. Hoe doe ik dat?".
Een goede bank bedenkt dan een creatieve oplossing. B.v. een geldopname via een loket van een andere bank. Komt die oplossing er niet, dan lekker naar een goede bank overstappen. Want als de betreffende persoon de volgende keer een ander probleem heeft, dan begint het gezeur opnieuw. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me dan inderdaad het beste (sorry, ik krijg geen mails meer van deze site, dus ik zie dit nu pas). Ik ben het met je eens dat slechte klantenservice nu wel het ergste doet vermoeden voor toekomstige situaties, ik zal haar zeker adviseren / in overweging geven om naderhand maar eens naar een andere bank uit te kijken.