Waar kan ik terecht bij problemen met het Cirrus interbank network (zie toelichting)?

Bij pinnen in het buitenland is het noodzakelijk dat de geldautomaat waar je probeert te pinnen contact legt met je eigen bank via een zgn. interbank network, in dit geval is dat Cirrus.

Nu wil het geval dat de geldautomaat aangeeft die verbinding niet te kunnen maken (bij verschillende banken, waar het Cirrus logo wel op de automaat staat).

Tot wie richt ik me om dit probleem opgelost te krijgen? De eigen bank werkt niet echt mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit verhaal klinkt een beetje als een Philips koffiezetter kopen bij Blokker, en als de koffiezetter binnen een week kapot gaat, mailtjes sturen en telefoontjes gaan plegen met Philips. Jij zult ook wel weten, dat je als consument niets te maken hebt met Philips en alleen maar met Blokker die moet zorgen voor goede spullen. Jij hebt ook niets te maken met Cirrus. Je hebt alleen maar wat te maken met je bank. Hoe die bank ervoor zorgt dat jij in het buitenland kunt pinnen, dat is jouw zorg niet. Als je maar kunt pinnen. Spijtig dat je bank "niet echt meewerkt", maar er zit toch echt niets anders op dan simpelweg tegen je bank te zeggen dat ze ervoor moeten zorgen dat jij in het buitenland kunt pinnen. Als ze niet meewerken, zit er maar één ding op: ga naar een bank die wel wil meewerken als je dit soort problemen hebt, en liever nog naar een bank die ervoor zorgt dat je gegarandeerd kunt pinnen wanneer jij wilt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100