Kan een tienermoeder een bijstandsuitkering (WIJ) krijgen als ze op zichzelf gaat wonen?

Haar v riend is 19 jaar en verdient €750,00 p/m (bbl)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
samenwonen of alleen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
samenwonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan heeft ze geen recht op een volledige bijstands uitkering, het beste kan ze naar de gemeente gaan want ze zullen waarschijnlijk wel recht hebben aanvullende bijstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel recht op enige aanvulling ja, want bijstand voor een stel met kinderen is wel meer dan 750 euro.

Antwoorden (3)

Als zij uitelkaar zijn kan zij een uitkering krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als ze op zichzelf gaat wonen. Misschien als ze samen gaat wonen, want dan worden de inkomens bij elkaar op geteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet helemaal, als zij met haar vriend gaat samenwonen, kunnen ze samen een bijstandsuitkering krijgen: de hoogte vd uitkering is dan de norm vd bijstandsuitkering voor 2 personen, minus het inkomen van haar vriend.
Gaat ze op zichzelf wonen kan ze in aanmerking komen van een bijstandsuitkering, voor de precieze voorwaarden verwijs ik je naar de gemeente waar zij woonachtig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de wet WIJ kan ze max. €750,00 bijstand krijgen. Te weinig om van te wonen en te leven met een baby. Ik weet niet of hier mensen met kennis zijn die me wegwijs kunnen maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het beste is dat je naar een rechtswinkel gaat, want de regels zijn te ingewikkeld geworden om het één twee drie uit te leggen.