hoe lang duurt het voordat de verlopige aanslag definitief word?

ik heb een verlopige aanslag gekregen van de belastingdienst,ik kreeg 1500 euro terug,maar er stond bij dat het om een verlopige aanslag ging
ik heb die 15oo euro ook al ontvangen..ik heb geen zin om dat uit te geven en vervolgens weer terug te moeten betalen
kan iemand mij vertellen hoe lang het kan duren voordat de verlopige aanslag definitief word?

groet martine

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (3)

Als t goed is zal het binnenkort komen. Heb de mijne deze week binnen gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik. Krijgt niet iedereen het rond dezelfde tijd dan?
De belastingdienst kan er 3 jaar over doen om de definitieve aanslag vast te stellen.
Bellen helpt helaas niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je belasting terugkrijgt, krijg je altijd eerst een voorlopige aanslag. Het daarop genoemde bedrag krijg je dan terug. Als jezelf de aangifte voor de inkomstenbelasting hebt ingevuld of een T-biljet, of dat door iemand anders hebt laten invullen, dan wist je ook al dat je dat bedrag terug zou krijgen. Dan kun je controleren of die voorlopige aanslag klopt met jouw aangifte. Een definitieve aanslag kan dan nog wel een jaar duren, voor je die krijgt. Maar als jij je belastingaangifte netjes hebt ingevuld en niets bent vergeten, dan zal die definitieve aanslag niet afwijken van de voorlopige aanslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De voorlopige aanslag is gebaseerd op de aangifte die je zelf hebt ingediend dus is gelijk.
De aanslag is pas definitief als die gecontroleerd en goedgekeurd is door de Belastingdienst zelf, eventueel na correctie van je voorlopige aangifte.