Als je na 20 jaar werken 1,5 jaar ww uitkering gehad hebt en vervolgens na 2 jaar weer werkeloos raakt, hoe zit het dan met je ww uitkering?

dus stel dat je 20 jaar gewerkt hebt. dan krijg je 20 maanden + de standaard maanden een ww uitkering.
Stel dat je 18 maanden een ww uitkering gehad hebt en na 2 jaar volledig werken weer werkloos raakt. Heb je dan overnieuw recht op die 20 maanden ww uitkering + die 2 maanden die je weer gewerkt hebt of ben je je oude maanden (20) dan kwijt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee je hebt als het goed is dan nog recht op de resterende maanden die overblijven.
Dus als je 18 maanden een ww hebt gehad dan heb je er nog twee over + die twee maanden dat je weer twee jaar gewerkt hebt,in totaal dan vier maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je binnen een half jaar werkloos wordt als je tijdens je WW werk krijgt en weer ontslag, tellen je WW maanden door. Werk je langer dan een half jaar dan begint het tellen opnieuw met de eis van zoveel weken gewerkt te hebben over een bepaalde periode.
Ik ben die wekeneis even kwijt.
anneliez