Hoe benut je goed het "heksenuur" tussen de kids ophalen van de opvang en de afwas. Dus de tijd om even te ontspannen (thuis te komen) en te koken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In mijn optiek een ONMOGELIJKE opgave om daar ECHT relaxed te kunnen zijn (zoals het volgens de definitie is).

Dus in mijn optiek ben ik heel relaxed als: mijn kinderen geen ruzie maken of het huis afbreken (dus ze zitten tv te kijken of achter de computer) en ik sta in de keuken aan een wijntje te nippen te koken en ondertussen de afwasmachine uit te ruimen en de ontbijtboel in te ruimen.

Tussendoor ren ik heen en weer om te vragen hoe het op school was, een glaasje limonade te serveren en als ik in een hele goede bui ben een toastje met iets lekkers erop.

Ik weet het, dit klinkt niet relaxed maar iedereen is REUZE happy en dat VOELT relaxed.

Als ze dan plat liggen 's avonds heb ik mijn "niks hoeft" relax moment wel.

Je kunt je dus ook relaxed voelen als je relaxed bent in je hoofd, streef daarna en dan maakt het niet uit dat je ondertussen 1000 dingen tegelijk doet.

Ik vind dit spitsuur ondertussen eigenlijk het GEZELLIGSTE moment van de dag
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

door te plannen en voorbereiden, je kunt bijv in het weekend vast groenten schoonmaken en blancheren en invriezen, dat scheelt al veel tijd, als je maar een uurtje hebt, verdiep je ook eens in de snelle lekkere recepten op internet, als je eenmaal in een goed systeem zit krijg je tijd voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik vaak deed was onderweg naar huis langs een speel plek lopen, wel een met een bankje. kinderen kunnen zich even uitleven op de glijbaan en schommel en jij kan even zitten.
en jullie zijn even lekker buiten, dit was altijd mijn ' bij tank' moment.