Nee, je moet daarvoor 16 zijn.

Toegevoegd na 19 seconden:
Dus nog 1 jaartje wachten, en je kan beginnen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie. :)

Andere antwoorden (5)

Nee, dat mag officieel pas vanaf je 16e (in Nederland). Op onderstaande website vind je een lijstje van wat je mag als je 15 bent. Het NIBUD heeft deze informatie ook op z'n site staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik zou al gauw zeggen : nee dat mag niet,

je moet officieel ook 16 zijn minimaal maar vele winkels, snackbarren enzovoort laten tegenwoordig ook kinderen van 15,5 jaar achter de kassa, maar je moet niet gaan solliciteren om achter de kassa te gaan zitten met de leeftijd van 15 jaar, dan wordt je niet aangenomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat mag niet:
Een 15 jarige mag
•zelfstandig werken. Dit werk mag niet te zwaar zijn. Een 15 jarige mag dus niet werken met bijvoorbeeld een (snij) machine. Ook mag een 15 jarige geen werk doen waar hij zelf verantwoordelijk is voor geldzaken, bijvoorbeeld werken achter de kassa;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België is dit toegestaan vanaf 16 jaar, op voorwaarde dat je de studierichting handel volgt. Zo niet, is het vanaf je 18de verjaardag en/of iets vroeger mits de goodwill van je baas..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nog 1jaartje wachten :)