Een oplichter heeft mij € 950 lichter gemaakt. Hij is voorgekomen. Hij heeft vele mensen op dezelfde manier opgelicht.

Hij zit nu in een 5 sterrenhotel voor vele oplichtingen, zelfs de politie heeft hij opgelicht. Iedereen wil zijn geld terug, maar het is een civile zaak. Wat houd dat in en hoe kan ik mijn geld terug krijgen.

Toegevoegd na 9 uur:
De oplichtimg:
Hij laat een officieel politiedossier zien waarin hij die zaterdag avond ervoor beroofd is door twee jongemannen en daarbij zijn portmonee met bankpasje kwijt is geraakt. In dat dossier staat ook de beschriiving van de twee jongemannen. De politie is dus in eerste instantie oplicht of misleid.
Ik ken de persoon erg goed, hij was collega van mij en kon goed met hem opschieten en wil hem helpen. In mijn bijzijn pleegt hij een telefoontje naar zijn bank en laat geld overschrijven naar mijn rekening. Dat klinkt echt geloofwaardig en ik trap daar dus in. Ik ga naar de bank en haal dat geld er voor hem af en geef het hem. Na een aantal dagen kom je er achter dat er geen tranactie via de telefoon heeft plaats gevonden.
Op deze manier zijn er dus vele mensen in Amsterdam en omgeving en ook Eindhoven en omgeving ingetrapt. Steeds weer die beroving diee hij ook echt laat zien op het dossier. Daar hij bij de papieren perongeluk liet liggen, had ik ze gescand voor hem, maar goed kunnen gebruiken bij de aangifte. Ook had ik een foto van hem gemaak voor zijn Hyve, die ik ook kon tonen. Door de politie aangifte waren zijn geboortedatum en woonadres bekend. Dat heeft hem de das omgedaan.
Ik hoop dat dit duidelijk is voor de gene die er om vroegen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dat betekent dat eerst de overheid en belasting (eventueel) geld krijgen van deze persoon en daarna particuliere schuldeisers maar als zijn geld op is na de belasting dan krijgen de andere schuldeisers niks.
Erg snel gaat het niet ik moest 8 maanden wachten en die man had alleen mij opgelicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel geduld hebben...

Nada de Belastingdienst, het UWV en de Bank(en) hun geld hebben komen de overige bedrijven aan de beurt. En uiteindelijk zal de kleine particuliere schuldeiser vaak aan het kortste eind trekken...

En welk 5 sterrenhotel heb je het eigenlijk?

Ik heb het eens 2 dagen (geheel vrijwillig) mogen ervaren hoe dat is in de gevangenis. Even los van een standaard kamer met TV en beperkt internet kan ik je zeggen uit eigen ervaring dat dit weinig op een 5 sterrenhotel lijkt. Je vergeet dat iedere dag de deur op slot gaat om 17:30 uur en dat die mensen maar 55 minuten buiten komen op de binnenplaats...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ie echt in een ***** hotel zit - en niet in de gevangenis - kan je naar het tv programma opgelicht gaan en daar je verhaal doen. Lijkt me voor zo'n individu niet leuk om met naam en toenaam en gezicht te schande te worden gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan heel lang duren, en het is een vraag of je je geld wel terug krijgt. Misschien is het een idee om je op te geven voor Tros opgelicht.

Tros opgelicht: http://opgelicht.nl/

Zei helpen mensen die opgelicht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij betekent een civiele zaak dat jijzelf de persoon in kwestie voor de rechter moet slepen, en dus dat de belastingdienst en andere hier niks mee te maken hebben (dat geldt alleen voor failisementen). Het grote probleem voor de rechter is (hoe vreemd het ook klinkt) of het wel opliching is, want zo is een slechte deal lang niet altijd oplichting. Bijvoorbeeld als ik een fiets koop voor € 1.000,= terwijl die eigenlijk maar € 200,= waard is, ben ik dan voor € 800,= opgelicht of ben ik zo dom? En de verkoper mag toch ook winst maken? En hoe zeker is dat een afspraak die de ene partij noemt ook echt een afspraak geweest, die geaccepteerd is door de andere partij, dus staat er iets ondertekends op papier en/of zijn er getuigen bij geweest? Enz.