Als ik iets koop in ponden in Engeland via mijn bankrekening online, word er dan precies de wisselkoers gerekend?

of word er meer van mijn bankrekening afgeschreven aangezien ik in het buitenland koop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Precies de wisselkoers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zelf de overschrijving doet, wordt de wisselkoers automatisch bepaald bij de transactie, maar je betaald ook extra kosten , omdat de regels voor banktransacties in de Eurozone in UK niet gelden, en per bank in de UK behoorlijk kunnen verschillen.

Als je een credit-kaart bezit, kun je die ook gebruiken voor de betaling. Soms zijn er kosten aan verbonden, maar dat wordt dan bij de "online-aankoop" meteen aangegeven, maar weet je wel precies waar je aan toe bent.