Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is is dit mogelijk? Zie extra uitleg.

Ik ken een man van 38 jaar en hij heeft nog nooit gewerkt. Hij leeft al meer dan 10 jaar van een uitkering terwijl hij er niets voor doet. Hij gebruikt als excuus dat hij 'psychisch niet in orde' is, maar dat is onzin. Hij is gewoon te lui om te werken. Waarom is dat mogelijk?
Kunnen ze erachter komen dat hij liegt? Kan hij zo voor de rest van zijn leven doorgaan? Het is mijn zaak niet, maar ik ken mensen die echt hard moeten werken om te overleven. En hij krijgt alles van de gemeente, hij kreeg zelfs een nieuwe tv. Hoe hij dat allemaal doet weet ik niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij heeft zelf tegen mij gezegd dat hij gewoon te lui is om te werken, hij mankeert helemaal niets!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij heeft zelf tegen mij gezegd dat hij gewoon te lui is om te werken, hij mankeert helemaal niets!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
960

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De regering heeft besloten een half miljoen uitkeringsgerechtigden aan werk te helpen. Dit kabinet kennende wordt dat een groot succes, ondanks de inzakkende economie.
Grote kans dat je kennis daar ook bij zit.

PS: probleempje is wel dat minister Kamp deze taak bij de gemeenten belegt, die daar weinig bevoegdheden en geen middelen voor hebben. Maar aan de regering zal het niet liggen
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hmm,het zou kunnen hoor,mijn broertje is ook afgekeurd vanwege zijn gedrag en ik weet dat hij echt een etter is.
Hij gaat op zn eerste werkdag een collega de les lezen die er al 20 jaar werkt.

Er zijn mensen met borderline die idd niet kunnen werken.

Hoezo heb je het idee dat hij niets mankeert ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland als zorgstaat. Als je aantoonbaar mentaal ziek bent word je afgekeurd en krijg je een uitkering. Ik ken een vrouw van 47 die aan de costa del sol woont in een penthouse op kosten van de belastingbetaler. Zij is inmiddels 10 jaar weer net zo stabiel als ieder ander maar gaat niet werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet in iemand kijken. misschien mankeerd hij wel degelijks iets maar wil hij dat niet aan de grote klok hangen. er is iig een reden dat hij thuis zit met een uitkering. ik weet niet hoe het tien jaar geleden ging maar ik ben nu bezig met een wajong uitkering en die krijg ik echt niet een twee drie. er zijn nu iig hele hoge eisen aan verbonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad jouw zaak niet, vooral omdat je niet precies weet hoe het zit.
Ga er maar vanuit dat mensen niet zomaar een uitkering krijgen, en ook als je afgekeurd bent, wordt nog regelmatig gekeken of er mogelijkheden zijn je toch aan het werk te krijgen.
Dus waar baseer jij je oordeel op dat hij te lui is om te werken? Hij kan dat wel zeggen, maar daar trapt een uitkeringsinstantie niet in, dus ik denk dat ie gewoon zo verstandig is mensen die rare vooroordelen hebben niet precies te vertellen wat er aan de hand is - gewoon omdat dat ze niets aan gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou niet mogelijk moeten zijn, zoals jij het stelt. Maar waarschijnlijk is er meer aan de hand. Het feit dat hij zich zo opstelt laat al zien dat hij onaangepast is.
Als je je er aan ergert (wat ik me kan voorstellen) moet je niet met hem omgaan en mensen zoeken van je eigen kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding