Kan een informele bijeenkomst verplicht zijn?

Ik heb vakantie ( net als de rest van mijn collega's en in onze vakantie heeft de baas een informele bijeenkomst gepland. Ben ik verplicht hier naar toe te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Daar kan hij je niet toe verplichten, want je hebt vakantie.
Het is niet voor niets in het leven geroepen dat je een paar weken even bijtankt na een jaar hard werken. Vakantie is vakantie en dan kan je niet verplicht worden om jouw vakantie te onderbreken. Meestal heb je van alles gepland of zit je in het buitenland en ik denk dat er dan niemand voor een informele bijeenkomst terug keert.
Misschien als je houdt van slijmen met de baas?
Wanneer je echter toch thuis bent en hij heeft een gezellige avond gepland voor het personeel dat dit wel leuk vindt, dan is het wat anders en ik zou dan gaan als ik toch niets gepland had.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lijkt mij niet, Je hebt vakantie dus je kunt wel weet ik waar zitten. Beetje vreemde tijd om een bijeenkomst te plannen
anneliez
12 jaar geleden
Natuurlijk niet maar als je nieuw bent zal ik het je aanraden het te doen. Zie het als promoting van jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij niet. Als hij echt wil dat iedereen komt is het nogal stom van hem om dat uitgerekend in de vakantieperiode te plannen. Mij zou hij iig niet zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je wilt kun je er naar toe gaan, je kunt natuurlijk ook even naar je werkgever bellen, en vragen of er een vergissing in het spel is, want een administratie is ook niet altijd bij de tijd.
mocht het erg belangrijk zijn zou ik even langsgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel je baas en vraag of hij vindt of je erbij moet zijn en dan hoor je gelijk waar het over gaat.twee voordelen hij weet dat je geintresseerd bent en je werk belangrijk vindt en je weet het onderwerp. Verplicht te komen is het niet maar er is altijd een verschil tussen informeel en informeel. Ben je in het buitenland is komen niet verplicht..
Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeel betekent officieel ook 'vrijblijvend', dus verplicht ben je sowieso niet. Het zijn natuurlijk wel pluspunten als je toch komt, maar ik zelf zou in mijn vakantie niet gaan.