Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een werkgever mij onbetaald thuis laten zitten als er op een dag te weinig werk is ?

Ik kreeg vandaag de mededeling dat er voor morgen te weinig werk is voor mij. Ik ben een telecom monteur (sinds 2 weken) en werk vanuit thuis naar de klant toe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat ligt aan je contract.
Ben je voor een vast aantal uren aangenomen dan moeten deze uren gewoon doorbetaald worden.
Heb je een oproepcontract van 0 uur,dan is je werkgever niet verplicht om je door te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de vorige beantwoorder al aangaf: bij een 0-uren contract kan dat.
Ook kun je een min-max contract hebben. Dan werk je bv minimaal 28 uur, en maximaal 36. Je krijgt dan bv voor 32 uur betaald, maar de uren worden geplusd en gemind. Zo kun je ene week meer werken dan de andere, net naar gelang er aanbod van werkzaamheden is. Nu in de vakantietijd kan ik me voorstellen dat er voor een telecommonteur niet veel werk is.
Lees je contract eens goed door, en als je het niet goed begrijpt neem dan contact op met de afdeling P&O.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een 40 uur contract hebt of iets anders dan moet hij de uren die in contract staan uit betalen ongeacht of er werk is.
Heb je een 0 uren contract dan jan dit ja en staat hij in zijn recht maar heb je idd een vaste uren contract dan niet hij dit betalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk je cao even na. Hier staat vast in in welke gevallen een werkgever wel of niet buiten de regels mag treden. en inderdaad zoals vermeld je contract even nakijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding