Waarom wordt gezegd dat CEOs hun onderneming vaak geen goede dienst bewijzen, terwijl juist zij zorgen dat het bedrijf aan de top blijft?

CEO's moeten toch hun werk goed doen om hun positie te behouden..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

De meesten lijken op zeemeeuwen.
Ze komen krijsend aanvliegen, schijten de boel onder, en maken daarna dat ze weg komen.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Zij bepalen de strategie van een onderneming.
De strategie van een onderneming is de lange termijn visie. (Waar willen we naartoe)
Vervolgens moet de tactiek bepaald worden. (Hoe gaan we dat doen en wat hebben we nodig en op wlke termijn)
Dan volgt het operationele gedeelte:We gaan aan de slag
Vervelend is dat tussen strategie en tactiek en operationele fase veel tijd zit. In deze 'verloren' tijd verandert de markt en kan het hele proces opnieuw beginnen.
Verder hebben CEO's vaak geen enkele emotionele binding met het bedrijf en zeker niet met de werkvloer. Ze vergeten voor het gemak dat daar de centen verdiend worden. En natuurlijk is er sprake van Haantjesgedrag. (Mijn kantoor en auto moet groter en mooier want dat geeft een groter aanzien)
Mijn advies is: Back to the basics en doe waar je goed in bent en laat de vakmensen hun werk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CEO's werken vooral voor de aandeelhouders en niet voor het bedrijf.
Ze zorgen voor een zo hoog mogelijke winst op korte termijn, waarna zij een enorme bonus opstrijken en zorgen dat de aandeelhouders een erg goed dividend uitgekeerd krijgen.
Het bedrijf heeft daar helemaal geen baat bij, er wordt alleen maar steeds meer geld onttrokken.
Er wordt met niets anders rekening gehouden, niet met het voortbestaan van het bedrijf ( de langere termijn visie) en zeker niet met werknemers, die worden vaak zelfs nog uitgebuit.
Het wordt tijd voor een andere aanpak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat alleen de slechte directeuren het nieuws halen. Als alles goed en geruisloos verloopt is er niemand die daar verslag van doet. Daardoor ontstaat er negatieve beeldvorming bij sommige mensen. Dat is terugkeerend fenomeen, bij alle groepen mensen.