wat zijn de taken van een helpende 2, wat kan ik verwachten te moeten weten bij een sollicitatie naar verzorgende 3 opleiding

Heb wel werk gedaan op niveau 2 .afdelingsassistent op ziekenhuis maar geen diploma,opleiding hier voor gevolgd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

De taken van een helpende 2 is momenteel basiszorg geven. Verder signaleer je dingen die je dan doorgeeft aan een verzorgende. Je mag geen medicijnen geven en geen zorgplannen opstellen en evalueren. In de toekomst zouden de taken van, verzorgen van mensen minder worden, en je zou meer ingezet gaan worden voor huishoudelijke taken en ondersteuningen.
Het is dus goed dat je de opleiding weer gaat doen. Voor je sollicitatie moet je vooral goed weten waarom je het wil. Enthousiasme is belangrijk. Je moet je van te voren ook bewust zijn, dat je de komende 2 jaar heel druk gaat krijgen en dat er veel eigen initiatief genomen moet worden.

Succes!!
Als je nog meer wel weten stuur maar een pb.