Welke masters kan ik volgen na of tijdens een instroom met mijn hbo bedrijfseconomie?

Ik kan tijdens mijn studie in het afstudeer leerjaar een instroom minor volgen voor een master opleiding en na dat jaar doorstromen na de master.

Nu mijn vraag is welke masters sluiten aan bij een studie als bedrijfseconomie ( bachelor hbo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten verschilt dat per Uni, misschien kun je op school informeren aan welke uni die minor gekoppeld is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschilt niet per uni, de premaster is gewoon voorbereiding op het doen van een universiteitsstudie, dit omdat les op de universiteit behoorlijk verschilt van les op HBO...

Antwoorden (2)

Economie, Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Bedrijfswetenschappen.
Dat zijn zo'n beetje de bekendste dacht ik zo.
Vaak gaan HBO'ers gewoon door met Bedrijfseconomie op de uni.
Kosten: ± 6.000 euro per jaar (je 2e studie wordt niet meer vergoed door de staat)

Wat je ook kan doen, is werk zoeken waarbij je 4 dagen werkt en 1 dag uni doet. Dan krijg je een vast contract voor een jaartje of 2 en moet je dus in die 2 jaar je opleiding afmaken op de uni. In het westen zijn redelijk wat bedrijven die een dergelijk traject aanbieden, maar wellicht ook in Groningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je die instroom minor op een uni of op jouw HBO?
Want voor de meeste Masters geldt dat je een paar 3e jaars vakken moet hebben en dat is per uni en per specialisatie anders.

Stel je gaat een Master Economie op de UvA doen.
Richtingen die je dan o.a. kan kiezen zijn:
Financiering en Management Accounting, voor de ene heb je andere 3e jaars vakken (verbredingsvakken) nodig dan voor de andere.

Die twee richtingen en misschien Accountancy sluiten op de UvA ook het beste aan.

Marketing is meer CE en Algemene Economie is te wetenschappelijk, daarvoor mis je denkt ik teveel 2e en 3e jaars vakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde in het 4e jaar van mijn hbo studie deze instroom minor doen voor de master. Op school werd ons verteld dat er deze mogelijkheid was. Dan doe je voorbereidingen in het 4de jaar en volg je vakken van je master. Daarna volg je nog een jaar de master en dan studeer je af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed, het zou best kunnen, maar ik denk dat het voor de meeste wat meer tijd gaat kosten.
Het beste kan je het aan iemand vragen die het gedaan heeft. Een keer een universiteit binnenlopen tijdens het spreekuur van de studieadviseurs en kijken of het verhaal van je hogeschool helemaal klopt kan ook geen kwaad. (zal vast ook ergens online staan)