hoelang moet je doorgaan met het met euro's volpompen van bv Griekenland?

Je kan daar niet oneindig mee doorgaan lijkt mij. Op die manier werk je naar mijn mening het financieel onverantwoord gedrag van de grieken alleen maar in de hand. 'We kunnen doen wat we willen.....er komt toch steeds wel weer geld uit Brussel'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

We kunnen nu al niet meer stoppen, Griekenland moet er bovenop komen anders is Nederland 100 miljard kwijt en gaan er banken failliet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet Europa zien als de Titanic.
Een zinkend schip.
Nederland zit boven op het dek.
Voorlopig nog even veilig.
Maar iedere euro van ons,,,en omringende landen die ernaartoe gaat pompt weer een beetje water weg uit dat zinkende schip.
We houden het drijvend.
Maar de bedoeling is dat het schip weer op eigen gelegenheid gaat varen
Zonder onze hulp.
Maar als je het mij vraagt.
Staat het water al tot zuid frankrijk.
Maar voorlopig zitten we nog droog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We geven ze alleen geld tegen zeer zware en pijnlijke voorwaarden die Griekenland moet treffen, anders gaan ze failliet. Daar zijn de bezuinigingen nog 10x zwaarder dan hier voor de bevolking die er amper wat aan kan doen. (Probleem lag meer bij corrupte frauderende Grieken)

PS: wel komisch btw dat zowel de gehele VVD fractie als toenmalig VVDkamerlid G Wilders VOOR Griekenland in de Euro stemde terwijl andere partijen als het CDA daar tegen stemden. En nu wilders maar zeuren dat er geen cent meer naar Griekenland moet. Hij had het zelf in de hand, maar hij wilde dit destijds blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Bernisser;

Als de EU Griekenland niet te hulp schiet (zij het onder strikte voorwaarden) dan zullen de Chinezen het wel doen. Net zoals zij grof geld verdienen met de handel in Amerikaanse schulden. Je kunt je afvragen of de EU daar op zit te wachten. Dus ik denk dat het in het belang van iedere EU-lidstaat is dat zwakkere lidstaten sterker worden. De EU is een economisch bondgenootschap dat gebaat is bij de stabiliteit van al haar leden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem ligt niet aan griekendland denk ik, maar gewoon aan een verouderd financieel systeem dat op instorten staat!
We zitten op dit moment in de informatietijdperk, en we zijn nu over aan het gaan in een transofrmaite/ideentijdperk.
Het is allang bekend dat er tussen 2 tijdperken crissisen ontstaan, dit was ook zo tijdens de overgang van het industrieletijdperk en het informatie tijdperk
ook toen gingen er bedrijven falliet en werden mensen werkeloos
het probleem is dat bedrijven falliet gaan omdat ze zich vast houden aan oude gewoontes, terwijl de tijd zich verder ontwikkeld.
hierdoor lopen schulden op en word er meer beroep op banken gedaan met als gevolg dat de belastingbetalers als eerste aan de beurt zijn!

Wij nederland zijn het miden van de EU, en wanneer er 1 land omvalt, valt er handel weg en komt de euro verder onder druk te staan.

Ik denk dat de crisis nog veel erger gaat worden en dat we straks te maken gaan krijgen met Hyperinflatie.

http://www.hoederijkenrijkerworden.nl/gratis-rapport/