Is het toegelaten met winst te verkopen?

Ik kwam op het idee om op een webshop allerlei spulletjes zoals opladers, hoesjes voor gsm's, wii-accessoires...) te kopen in aantallen van bv. 10 en die dan door te verkopen op sites als 2dehands en kapaza, en dat met enkele euro's winst. Als dat goed draait kan ik er zo wel een leuke bijverdienste uit halen. Is dat toegestaan in België?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat mag ik aannemen! Hele economiën zijn volgens dit princype ontstaan. Informeer eens bij de Belgische fiscus hoever je mag gaan..

Natuurlijk mag dat. Ik mag mijn tv, bankstel, computer of auto ook op marktplaats verkopen, en er is niemand die gaat tellen hoeveel bankstellen ik verkoop. Ik wens je veel succes, maar ik denk niet dat er ook maar één cent winst op te behalen valt. Je verlies zal enorm zijn. Begin er dus niet aan, want wat je wilt kan echt niet. Je krijgt nauwelijks korting, als je 10 opladers koopt. Je krijgt pas korting als je er 100 of 500 koopt, en dat gaat zeker niet via een andere webwinkel.

Ja, hoor. In Belgie (waar ik trouwens woon) is verkopen met winst volledig legaal. Buiten illegale verkoopselen, maar ja. Verkopen met winst in Belgie is toegelaten. :)

Bronnen:
De wetten

Dat mag, maar denk wel er aan dat als jij het goedkoop kunt kopen dat zij dat ook gewoon daar goedkoop kunnen kopen en jij wel het risico loopt dat je een voorraad koopt en die niet kunt verkopen. Ik zou het je afraden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100