welk bedrijf is verantwoordelijk voor de transport van gas en elektriciteit

is endinet de enige die het transport van gas en elektriciteit verzorgd, of doet nuon/ oxxio / eneco ook het transport van gas en elektriciteit verzorgen?

Ik heb het puur over de transport, dus niet over de werkelijke levering van gas en elektriciteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn er heel veel, waaronder TenneT, Stedin en Liander.
Hieronder vindt je een overzicht van alle energie-transportbedrijven in Nederland, zowel voor gas als elektra, met hun dekkingsgebied.

http://www.nma.nl/regulering/energie/elektriciteit/regulering_regionale_netbeheerders/overzicht_netbeheerders_en_ontheffingen/default.aspx

Toegevoegd na 2 minuten:
En nee, Nuon, Eneco en Oxxio verzorgen geen transport. Zij zijn alleen leveranciers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee obragas en enexis zijn ook transporteurs van energie.