hoe kan ik het beste mijn bezwaarschrift schrijven tegen het uwv?ze eisen onterecht terugbetaling, van zogenaamd teveel uitbetaald geld.

dat is niet waar want ik woon al een tijd niet meer in die gemeente en per,ongeluk sturen ze me allerlei formulieren om uitkering te behouden. die heb ik als niet verzonden opgevat, aangezien ik geen uitkering meer ontvang daar en geeneens in die gemeente meer woon..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien gaat het niet om geld wat je nu ontvangt, maar wat je in het verleden teveel of onterecht hebt gekregen.

Als ik jou was zou ik ze bellen of ze precies kunnen aangegeven hoeveel en wanneer je bepaalde bedragen teveel zou hebben gekregen. Je kunt dan controleren of ze gelijk hebben. Als je kunt aantonen dat hun aannames niet kloppen dan kun je dat opnemen in je bezwaarschrift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje overdreven om ze hufters te noemen, u had meteen moeten reageren op onterechte brieven. Schrijf gewoon een brief met een lijstje van de fouten die zij gemaakt hebben, en uw reactie daarop. En bewijzen dat u geen geld hebt ontvangen.
En noem ze in die brief geen hufters, daar is nog niemand welwillender van geworden
anneliez
12 jaar geleden
Als ik hufter genoemd zou worden zou ik ook het betaalde geld terugeisen. Het is een instantie die voor uitkeringen zorgt, die je geld geven. En die hufters noemen? Ben jij wel helemaal lekker?

Je had gewoon moeten reageren op de brieven, en niet zomaar opvatten als onterecht. Bij het UWV WERKEN mensen. En waar mensen werken wordt weleens een fout gemaakt.
Dus bel met het UWV, op een vriendelijke manier en leg je probleem uit. Dan hoor je vanzelf wat je moet doen.
En als je inderdaad teveel hebt uitgekeerd gekregen moet je het terugbetalen. Tenslotte is dat geld wat werkende mensen voor JOU verdienen.

Heb jij wel een adeswijziging naar het UWV gestuurd? dat had je wel moeten doen. En dat is ook logisch dat je een wijziging doorgeeft aan een instantie die voor jouw levensonderhoud zorgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste kriz een uitkering WW, WAO, WAZ of wat dan ook zijn uitkeringen op bassis van een verzekering. En het is dus geen kadotje van de gemeenschap zoals de bijstand. En als met je rug tegen een muyr staat omdat je afhankelijk bent voor een uitkering en er zijn mensen die een lekker boterham verdienden maar daar inderdaad veel fouten bij maken hou je inkomen terug komen halen. Dan kan je wel eens spreken van HUFFTERS. Helaas ben ik zelf ook zo n hutter geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk is het geen kadootje en moet je voor deze verzekering zelf premie betalen, maar je blijft ook de plicht houden om ze op de hoogte houden van een verhuizing etc. En zomaar hufters zeggen? nee dat is me een stapje te ver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Uwv heeft directe toegang tot de gemeentelijke basisadministratie. Dus als het nodig is kunnen ze je altijd vinden.
Het Uwv is er voor mensen met een uitkering en niet andersom.
Veel mensen in een afhankelijke uitkeringssituatie zijn niet zo goed in administratie en in het beheer, laat staan in de beheersing van de regels van de bureaucratie.
Uit bezuiniging dwingen de sociale uitvoeringsorganen als Uwv en gemeenten om mensen die het niet kunnen om zelf de papierwinkel de baas te blijven.
Zonder meer wordt aangenomen dat iedereen internet heeft en met de computer overweg kan.
Daardoor houdt de overheid heel veel geld over.
Maar waaraan wordt dat besteed?