Doe altijd boodschappen met een lijstje. Plan vooruit wat je gaat eten (als je b.v. voor 4 dagen boodschappen doet, schrijf dan al op wat je in die 4 dagen voor maaltijden gaat maken, en koop daar op in).
Eet voordat je naar de supermarkt gaat, je zult merken dat je dan veel minder snacks in je karretje gooit.
Let op de eigen-merk producten. Die zijn meestal net zo goed als de merkproducten maar een stuk goedkoper.
Overweeg om bij 2 supermarkten boodschappen te doen: eentje voor al je basisdingen (b.v. bij de Aldi of de Lidl) en eentje voor de wat luxere dingen waar je aan gehecht bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx voor je antwoord!

Andere antwoorden (9)

Met artikelen
- minder in een pakje shag doen, maar wel zelfde prijs houden?

Of mensen wegbezuinigen dus ontslaan zodat er minder loon kosten zijn

Of ipv het A merk nu B/C merken gaat kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stroom besparing bv
Opletten wat je koopt
Kijken naar aanbiedingen
Kopen wat nodig is
Afvallen (eventueel, niks persoonlijk la hoor ik bedenk alleen dingen)
Veel fruit eten minder ziek worden minder pillen drankje

Khoop dat je hier iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja ze zegt alleen niet waar de bezuinigings trucs voor zijn?
Consument, bedrijf, particulier
Steenuiltje
12 jaar geleden
Dat wordt ook niet gevraagd.
■Neem altijd de overgebleven resten eten mee als je in een restaurant hebt gegeten ( bij voorkeur uiteraard op andermans kosten!!!).
En geen smoesjes dat het voor de hond is enz. dat heeft een echte vrek niet nodig!
■Koop nooit kladbloks maar gebruik oude enveloppen etc.
■Buk zelfs voor een cent die je op straat ziet liggen!
■Als je op een terrasje zit, neem dan de overblijvende suikerklontjes of zakjes mee en de melkjes.
Maar: ga nooit op een terrasje zitten tenzij je zeker weet dat iemand anders betaalt!!!!
■Knip de tandpasta tubes open als ze bijna leeg zijn om met het laatste restje nog zeker 3 dagen te kunnen poetsen.
En: koop vooral gewoon de goedkoopste tandpasta bij de Aldi! Die is uitstekend.
■Ga op het einde van de markt naar de groente en fruitkraam. Koop daar het fruit wat ONDER de kraam staat. Daar staan namelijk de appels en sinaasappels met "plekken". Snij thuis de plekken van de appels en maak daar appelmoes van. Van de sinaasappels maak je heerlijke verse jus.
■Ga vroeg naar bed (bespaart energie)
■Neem 1 conifeer. Knip alle takjes af. Steek ze allemaal in de grond en wacht tot het kleine conifeertjes zijn geworden. Zet een bord aan de weg TE KOOP CONIFEREN.
■GRATIS POST!
Neem een envelop, schrijf op de voorkant als adres je eigen adres, op de achterkant het adres van degene aan wie je de brief wilt sturen. Plak GEEN postzegel! Streep je eigen adres door en schrijf erop GEWEIGERD, RETOUR AFZENDER. Doe je brief in de envelop, plak hem dicht en gooi hem in de brievenbus.
■Geef nooit een rondje in de Kroeg.
■Trakteer nooit.
■Lees een boek dat je gekregen hebt heel voorzichtig zodat je het niet beschadigd en geef het later als verjaarskado aan een vriend. Als door je vrekkigheid geen vrienden meer hebt: verkoop het boek.
■Geef zoveel mogelijk kado´s die je zelf hebt gekregen.
■Nooit een fooi geven!!
■draag je kleding ( inclusief je ondergoed ) minstens 2 dagen achter elkaar, dit scheelt per jaar een flink aantal dure wasbeurten.
■Beding ALTIJD kortingen als je iets koopt. Daar moet je KEIHARD in zijn; geen medelijden met de verkoper! Als je dreigt weg te gaan en je hebt de korting nog steeds niet: gewoon echt weggaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gratis post is hilarisch!
Kimath
12 jaar geleden
Haha, grappige tips, maar sommige halen wel de lol uit het leven.
Pieter2011
12 jaar geleden
O, je was me vóór...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vond deze tips ook wel erg hilarisch :-D zal ongetwijfeld tips bij zitten welke bruikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol +
Misschien jammer voor jou, maar de Nederlandse vrekkenclub schijnt failliet te zijn. Ik denk dat de leden geen contributie meer wilden betalen. Toch circuleren er nog wat tips op het internet waarmee je heel wat geld kan besparen. Zoals deze:

- Neem, overal waar je gaat, gewoon brood en drinken mee.
- Wanneer je een keer uit eten wilt, ga uit eten bij Ikea. Voor 5 euro heb je er al een maaltijd + een glas drinken.
- Neem, wanneer je uit eten bent geweest de overgebleven suiker-, melk- en zoutzakjes mee. Deze kun je thuis goed gebruiken.
- Ga een paar goedkope boodschappen doen bij een duurdere supermarkt en drink daar meteen de gratis koffie.
- Haal iedere dag een gratis krant bij een OV-punt op, vanzelfsprekend doe je dit op de fiets of lopend.
- Douche, op de ouderwetse manier, maar 1x per week (in het weekend, da's goedkoper). Was jezelf op de overige dagen met een washand en een stukje zeep.
- Douche-gels zijn duur in gebruik, was jezelf met een gewoon stuk goedkope zeep. Restjes van stukken zeep stop je in een spons waar je een snee in hebt gemaakt, zo kun je jezelf er nog een aantal keer mee wassen.
- Gooi niets van je oude spullen weg, zet het eerst op Marktplaats, wie weet wat het nog opbrengt.
- Ga niet naar de sportschool, ga gewoon fietsen of hardlopen.
- Als je iemand op zijn mobiel moet bellen, laat de telefoon één of tweemaal overgaan. Je wordt dan vanzelf teruggebeld.
- Neem een vast telefoonabonnement met gratis weekend en avondtarief en bel 's-avonds en in het weekend gratis urenlang naar vaste telefoonnummers.
- Planten in huis koop je niet zelf, maar je vraagt stekjes aan familie en vrienden. Dit kan ook voor in de tuin.
- Douchen, wassen, aankleden en naar het toilet gaan kan in het donker. Om je weg te vinden door het huis kun je eventueel een knijpkat (zaklamp met handaandrijving) gebruiken.
- Koop geen schrijfpapier of kladblokken, maar gebruik de enveloppen van je binnengekomen post om notities op te maken.
- Trek alle stekkers van je apparaten uit het stopcontact, wanneer je ze niet gebruikt.
- En voor wie er zich niet voor schaamt: ga op de dag dat het grof vuil buiten staat langs om te kijken of er bruikbare spullen tussen zitten. Gebruik ze in je huis of verkoop ze via Marktplaats.

Zie bron. Ook bij de reacties staan nog vele bruikbare (?) adviezen.

Serieuzere tips vind je hier:
http://www.nibud.nl/uitgaven/budgettips.html
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik dat de site is opgeheven ik had deze tips ook van een andere site en veel tips zijn idd overgenomen en die van jou lijkt ook overgenomen, heeft die vrekkenclub toch nog iets nuttigs nagelaten!
Pieter2011
12 jaar geleden
En nog gratis ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet zo vrekkig, jij krijgt van mij gratis een +
Pieter2011
12 jaar geleden
Nou vooruit, jij eentje van mij. Omdat het gratis is! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joepie, ben zooooo blij
Pieter2011
12 jaar geleden
Pfff... zo krijg ik wél de naam, zeg. Dat wordt weer een jaar van antidepressiva om met dit vreselijke imago te leren omgaan. En het ergste is: ik heb het nog aan mezelf te danken ook. Terwijl ik in werkelijkheid echt zo'n aardig en genereus mens ben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat moeten we dan maar aannemen ;-)
Je nat maken en dan de douche uit dan inzepen en dan afspoelen dan ben je in drie minuten klaar.

Niet ieder dag douchen (wel de intieme delen wassen)

Trui aan en verwarming lager. Vrieskast minstens 1 keer per maand ijs wegdoen.

Geen vitaminepillen en zo die toch niet nodig zijn als je gezond eet.

Kleren in de uitverkoop halen. Er blijft genoeg over. Dus alleen dan kijken naar kleding zodat je niet verleid word

Geen dure cremes en zo die toch geen zak helpen tegen rimpels en zo of een mooiere huid. Goedkope creme kopen, omdat het alleen is op[dat je huid niet zo trekt.

apparaten niet standby laten staan Ijskast uit als je op vakantie gaat.

Geen duren mobieltjes kopen, maar alleen een waar je mee kan bellen en sms is genoeg.

Nou het antwoord hiervoor zegt ook al genoeg

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze pas ikzelf toe en ik blijf toch lol hebben in het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook heel belangrijk Dofa, lol blijven houden in je leven en ook zorgen dat je leeft +
Nog enkele ouderwetse studententips..
-als je een product hebt gekocht bv. koekjes, schrijf dan een brief naar de klantenservice dat je een trouwe fan bent van hun koekjes maar dat je ze de laatste keer niet lekker vond smaken, te zout of zoiets... Na een week krijg je dan een brief met hun oprechte excuses, en natuurlijk een nieuw pak (gratis) koekjes..

-zelfde verhaal werkt ook bij koffiepads, gewoon zeggen dat er 2 of 3 open waren en je krijgt een compleet nieuw pak opgestuurd.

Let wel op dat je dit niet dezelfde leverancier te vaak doet, en dan bedoel ik bv Unielever, Sara lee, nestle, etc etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allemensen deze heb ik nog nooit gehoord. Nu die fabrieken zullen er niet armer van worden denk ik. Voor jou te hopen dat het hierbij blijft, want het is en blijft een kleine fraude, die je in je eigen belang niet uit zou gaan breiden naar het grotere werk. Overigens als alle mensen van goede vraag je raad opvolgen is het voor jou ook gauw gebeurd he. Dus dat was dan weer niet zo slim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedrijven zijn hier op berekend, vandaar dat ze een er een speciale klantenservice voor hebben..
Eerlijk gezegd heb ik het zelf nog nooit gedaan, kennis van mij doet het nog wel eens...
Enkele jaren terug stond deze tip in een krant, vandaar. Maar het is idd niet helemaal eerlijk....
Kijk goed naar alle abonnementen en andere maandelijkse betalingen.

10,- besparen is leuk, 10,- per maand besparen veel leuker.

Dingen die in de opslag staan, kunnen meestal weg of verkocht worden.
Kranten en weekbladen liggen gratis bij de bibliotheek en zijn soms ook online te vinden.
enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doortrekken na een WC bezoek. Net zolang wachten totdat de lucht echt niet meer te harden is of de WC vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een klein beetje doortrekken.
Een ouderwets koffiezetapparaat is aanzienlijk goedkoper in gebruik dan de hedendaagse koffiepads.

En Marktplaats. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar kinderkleding wordt ruimschoots en als nieuw aangeboden voor weinig geld.
Bovendien hoef je de deur niet uit om te winkelen, scheelt ook weer geld.

Supergoede tip is ook die trui aandoen.
De verwarming een graadje lager zetten dan je gewend bent én een uur voordat je gaat slapten al uitdoen schijnt enorm veel te schelen, kost geen moeite en je merkt er nauwelijks iets van.

Bij het NIBUD hebben ze trouwens hele leuke artikelen en hulpmiddelen om te besparen. O.a. bespaarkalender (scheurkalender met iedere dag 1 bespaartiptip) en bespaaragenda (met bespaartips en handigheidjes om je inkomsten /uitgaven bij het houden). Kijk even op hun website.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie trouwens dat je internet via je mobiel. Kan ook goedkoper..