Mijn broer is niet in staat zijn betalingen te regelen.Als ik gemachtigd zou zijn om hem te helpen,ben ik dan ook verantwoordelijk voor zijn schulden?

Mijn broer ligt op dit moment op de IC in het ziekenhuis en is niet tot handelen in staat.Op dit moment stapelen de rekeningen zich op.Ook heeft hij veel schulden.Vandaar mijn angst gemachtigd te zijn op zijn rekening.Het voorstel van de machtiging komt van een maatschappelijk werkster.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Machtiging wil wat anders zeggen dan dat je op zijn naam mag handelen, je bent evenwel niet verantwoordelijk voor zijn vroegere handelen. Wel dien je tijdens de periode van je machtiging te zorgen dat zijn schulden niet veel groter gaan worden. In dit geval moet je wel goed kijken waar je broer gevestigd is, als zijn schulden enorm zijn opgelopen en er zal beslaglegging komen dat zal dat gebeuren op zijn vestigingsadres. Mocht hij ergens inwonen dan moeten mensen vaak aantonen dat iets van hun is en niet van je broer. Meldt hem snel aan voor schuldensanering anders wordt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, geen zorg. Die machtiging wil alleen zeggen dat jij zijn bank in zijn naam opdracht mag geven betalingen te doen. Je broer blijft zélf verantwoordelijk voor zijn schulden