ik krijg over een tijdje bewindvoering,,,maar hoe zit dan dan met water gas en licht als ik het einde van het jaar een bijbetaling moet doen

heb zo,n leuk en mooi appartement gevonden waar ik heel graag zou willen wonen, nu denken mijn ouders dat de stook kosten te hoog op gaan lopen en ik het einde van het jaar een fikse bij betaling moet doen,,,hoe werkt dat dan met mijn bewindvoering, heb ik dan een nieuwe schuld,,,of valt er iets te regelen bij essent voor mensen met bewindvoering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Als het goed is word er een potje gemaakt voor als er ineens extra kosten opduiken van bijv. de energiemaatschappij.
Als het goed is word daar rekening mee gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg wat geld apart voor onvoorziene uitgaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je reden hebt om te denken dat je aan het eind van het jaar moet bijbetalen voor energie, kun je het voorschotbedrag omhoog laten bijstellen. Dan betaal je nu wel elke maand wat meer, maar je komt niet voor vervelende verrassingen te staan.
Vaak kun je op de site van de energiemaatschappij ook vergelijkingen vinden, om te kijken hoeveel kosten voor zo'n woning ongeveer normaal is. Geeft je een indicatie voor je toekomstig gebruik.
Misschien ook handig om eens wat tips op te zoeken om de energiekosten niet hoog op te laten lopen, dat is toch het eerst verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrif alle vragen op die je tegenkomt,en bespreek ze met je bewindvoerder.
En als het nodig is,zal essent liever een betalingsregeling hebben, en langer op haar geld wachten, dan helemaal niets krijgen,omdat het geld er niet is.
anneliez
13 jaar geleden
Dat komt allemaal goed je bewindvoerder zorgt daar allemaal voor je heb voor dat soort uitgaven geen om kijken meer is allemaal voor de bewindvoerder ik spreek uit eigen ervaring zit namelijk ook in de bewindvoering vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt me niet normaal dat je in een flat gaat wonen waarvan je de kosten niet kunt opbrengen. da's net zo iets als een dikke bmw rijden terwijl je amper geld hebt om de verzekering en het onderhoud te betalen.

met een bewindvoerder heb je niet veel te zeggen en mag je blij zijn als je je auto mag houden (mocht je die hebben). mocht later blijken dat het huis wat je bezit niet betaalbaar is van je inkomen, dan zullen ze zonder pardon meer inkomen vragen of een alternatief voor je zoeken.

en wat ik zeg klinkt beter dan het is! een schuldsanering is geen pretje, kan ik je vertellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
diez vraag gaat niet over schyldhulpverlening
bewindvoering is iets anders
Normaliter wordt dit dan toegevoegd aan je schulden. Ik neem aan dat je dermate weinig geld tot je beschikking krijgt om deze kosten ook nog eens op te hoesten van je zakgeld of hoe ze dat ook durven te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkom ongewisse en onbekende verborgen schulden door een hogere voorschot te regelen.