Hoeveel geld mag ik mee naar het buitenland meenemen als minderjarige?

Ik weet dat een volwassene tot 10.000 euro op zak vrij kan reizen geldt dat ook voor kinderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Kinderen met 10.000 euro op zak, dat is wel verdacht....
Mag wel, want nergens in de wet staat dat het niet mag. Maar normaal is het iet.

Paar honderd euro en dat is het dan wel. Daar kun je je vooralsnog mee redden. Met een pinpas kun je overal bijhalen, dus neem niet het risico dat je beroofd/gerold wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar het is voor het geval dat de grens veel lager ligt bv op 1000-2000 euro. Dan haal je het zo met een last minute ticket en hotel boeking.

Andere antwoorden (2)

In ieder geval niet meer dan die 10000, maar ik verwacht eerder veel minder. Maar voor dit soort vragen zul je meer kans hebben op een goed antwoord, als je het bij de douane vraagt.
Ik denk dat de kans klein is om daarover iets te vinden op het internet, want mensen die hun kind met zoveel geld de grens over laten gaan ,zullen er niet zijn.
Behalve dan die mensen die dat Kroatische meisje van bijgaande link op pad hebben gestuurd
anneliez
13 jaar geleden
Je mag 9.999 euro meenemen zonder aangifte te hoeven doen. Waarom je dat mee hebt maakt eigenlijk niet uit. Het is bijvoorbeeld voor een familielid die buiten de EU woont. Als er een volwassen begeleider bij zou zijn mag elk 9.999 euro meenemen. Elk mens is een persoon, leeftijd speelt geen rol. Veel goedkoper voir de ontvanger dan oversturen via de bank.
een jaar geleden