Auto uit buitenland importeren en verkopen in nederland met winst?

Ik weet dat het heel voordelig kan zijn om een auto in het buitenland te kopen....natuurlijk komt daar heel wat bij kijken waaronder bpm etcetera, maar het kan honderderen tot wel duidenden euro's schelen.
Wat nou als ik die auto dan in nederland verkoop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (4)

kun je winst maken, maar dat gaat zo snel nog niet als je het over 2e hands auto's hebt ter waarde van max.10.000 euro.. Hoe hoger je gaat hoe meer winst kunt pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst een rekensommetje maken, de totale kosten. Dan zien wat een soort gelijke auto in NL kost. Dan kun je berekenen of je daadwerkelijk winst kunt maken. Op de site van de ANWB staat wat er zoal bij komt kijken.
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen,/auto-importeren.html

Mocht je nog steeds bij deze berekening denken, daar kan ik winst uit halen. Probeer er dan eerst 1, dan heb je in ieder die ervaring en inzicht of het allemaal de moeite waard is. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die auto mag je gewoon in Nederland verkopen. Maar bedenk drie dingen:

- de auto kan maanden lang niet verkocht worden, al die tijd lopen voor jou de kosten door
- je moet een investering doen die geld kost. Zolang de auto niet verkocht is, loop je rente mis. Ook die kosten moet je meenemen
- meestal kom je er snel achter dat een auto uit Duitsland komt, er is bijvoorbeeld geen kilometerhistorie bekend (nap kennen ze daar niet), of de uitvoering is anders dan bij ons. Verzekeringen eisen daar bijvoorbeeld geen alarm, kun je dat alsnog inbouwen.

En als je één auto koopt, ben je een soort particuliere verkoper en daarvoor gelden meestal lagere prijzen dan bij dealers die garantie kunnen geven.

Maar wie niet waagt die niet wint, dus een financieel succes is je wat mij betreft wel gegund.
paulus811
13 jaar geleden
het is alleen voordelig als je een auto uit het buitenland haalt die minimaal 6 maanden oud is, is hij nieuw dan moet je invoerrechten betalen, daardoor wordt de auto bijna net zo duur als in Nederland.
Het kan dus wel maar volgens mij is het een heleboel gedoe en moet je eerst zeker weten dat je hem in Nederland kwijt raakt.
Er zit in ieder geval een keuring aan vast als je hem invoert.