kan ik een grote lening krijgen, of zakelijke hypotheek, terwijl ik nu BKR 4 heb en een uitkering?

en hoeveel mag je lenen met een starters krediet enzo?
ik wil namelijk een bedrijf starten, heb binnenkort gesprek bij de bank, maar misschien hebben jullie goede tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar ik ben bang dat je met een uitkering geen grote lening kunt krijgen i.v.m. de periodieke aflossing....
Je zou dit het beste kunnen informeren bij Juridisch Loket, die weten wat je rechten zijn betreffende de uitkering.

Het beste antwoord

U kunt in aanmerking komen voor een starterskrediet als u een uitkering ontvangt van het UWV. Dit krediet heeft altijd de vorm van een rentedragende lening of borgstelling en zal maximaal € 32.775, - (2009)bedragen. U moet altijd contact opnemen met het UWV en een goed ondernemingsplan hebben als u in aanmerking wilt komen voor het starterskrediet. Ook wanneer u een werkeloosheidsuitkering heeft en door gebrek of ziekte minder kans maakt op de arbeidsmarkt kunt u in aanmerking komen voor een starterskrediet. U moet dan wel medisch-arbeidskundig beoordeeld worden om te kijken in hoeverre er sprake is van ziekte of gebrek.

UWV kijkt altijd eerst of borgstelling mogelijk is. Bij borgstelling stelt een ander of een organisatie zich aansprakelijk voor een lening die u afsluit. Kunt u de lening niet terugbetalen? Dan betaalt degene die voor u borg staat uw lening terug. Is borgstelling niet mogelijk, dan kan UWV u een lening geven. Ook hiervoor geldt een maximumbedrag van € 32.775. U betaalt 7% rente.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!

http://www.startbedrijf.nl/artikel/bedrijf-starten-met-uitkering

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier vind je ook nog de info van BKR, voor zover je dat zelf niet had. De registratie kan tot 5 jaar blijven staan, en leningen of startkredieten worden weinig verstrekt indien je een notatie hebt. Maar niet geschoten is altijd mis. Het ligt namelijk aan de kredietgever of hij beslist de lening uit te geven. Het BKR is slechts een informatieverstrekker zoals ze zich zelf noemen. Vooralsnog, succes gewenst!

http://www.bkr.nl/MeestGesteldeVragen.aspx?pid=77
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je een lening of hypotheek moeilijk zult verkrijgen, je hebt een uitkering en BKR4. En de banken zijn erg terughoudend om geld uit te lenen na de crises. Misschien een familielid of een leverancier van je toekomstige bedrijf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoekt kennelijk geld om een bedrijf te starten.
Je kunt met banjen gaan praten over bedrijfsfinanciering.
Hiervoor zul je echter een "bedrijfsplan" , begroting en doelstellingen voor de komende paar jaar moeten opstellen.
Denk eraan dat dit soort kredieten "hoog risico" zijn voor financiers. Dat betekent dat ook de rente , als je al een lening krijgt omdat je met goede plannen gekomen bent, hoger zal zijn dan wanneer je een "triple a" rating hebt...

Informatie verzamelen over starten van eigen bedrijf begin je overigens het best bij de kamer van koophandel. Die hebben heel veel informatie "op de plank" liggen waaronder ook fiscale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het BKR bepaalt niet of je wel of geen lening krijgt. Zij hebben enkel een adviserende rol dwz dat zij een mogelijke geldschieter kunnen vertellen of je lang openstaande schulden hebt gehad bijvoorbeeld. Maar de beslissing om wel of geen lening te verstrekken, ligt nog altijd bij de geldverstrekker en niet bij het BKR.
Hoeveel je kan lenen is dan weer afhankelijk van hoe groot de kans van slagen van je bedrijf is. Ziet de bank er wel een toekomst in, dan zullen ze sneller geneigd zijn om je een lening te verstrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een BKR registratie A4 houdt in dat je onvindbaar bent voor de betrokken instanties. Er is in dit geval geen vast verblijf- of woonplaats bekend, of je bent totaal ontraceerbaar voor de betrokken instanties. Onder deze omstandigheden zal er geen enkele bank zijn die je geld leent. Bovendien heb je ook nog eens een uitkering (wat ik merkwaardig vind als je onvindbaar bent voor de instanties). Dus ik ben bang dat je noch een kleine, noch een grote lening kunt krijgen.