Stel je wil een huurhuis met de prijs van 652

De huur is 652 en 1 euro survis korting heb ik dan recht op huurtoeslag word die 1 euro mee gerekend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

nee, servicekosten tellen niet mee bij de berekening hoeveel recht je hebt op huurtoeslag.
ze tellen bij wel meer dingen niet mee
(sociale huurgrens, huurverhogingen, puntenstelsel, etc)
huur en servicekosten zijn eigenlijk 2 gescheiden zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de toeslag aan te vragen moet je 2 vragen beantwoorden mbt de huurprijs.

De vraag waar het om gaat is "Hoeveel kale huur betaalt u per maand voor het huis?" en de defenitie van deze vraag is "De kale huur is de huur zonder servicekosten. Rond het bedrag af op hele euro's."

De andere vraag is "Hoeveel servicekosten betaalt u per maand"?, deze vraag heeft de defentie

Vul het bedrag in dat u betaalt aan servicekosten voor uw huis. Rond dit bedrag af op hele euro's. Wij tellen uw servicekosten bij de kale huur op.

Tel de volgende kosten mee:
•schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
•energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
•huismeesterkosten
•kosten voor dienst- en recreatieruimten

U mag maximaal € 12 per rubriek bij de kale huurprijs tellen, ook als u een hoger bedrag betaalt. Dus in totaal kunt u maximaal € 48 bij de kale huurprijs tellen.

Kortom ligt het eraan wat die 1 euro kosten zijn, tellen ze wel/niet mee (zie hierboven)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je een proefberekening maakt en je hebt recht op zie je verschil als je wel/niet servicekosten meeneemt.

In de proefberekening die ik deed had men een inkomen van 15000 en huur van 310 met 1 of 0 servicekosten, het bedrdag dat ik terug zou krijgen was 86 of 87, afhankelijk van wel/niet 1 euro servicekosten.

Toegevoegd na 3 minuten:
15000 is 16000