Financieel advies nodig

Ik heb hulp nodig voor al mijn financiele zorgen. Ik heb geen grote schulden, maar ik kan mijn rekeningen niet meer betalen, omdat er geen geld meer op de rekening staat! Schulden liggen dus om de hoek op me te wachten en ik word daar zo zenuwachtig van.
Ik heb een normaal salaris, maar mijn vaste lasten zijn naar mijn idee dan dus gewoon te hoog. Ik wil graag weten bij wie ik terecht kan voor advies.
Ik wil de grote schulden voor zijn en mijn financien weer op een rijtje krijgen. Een overzicht van inkomsten en uitgaven heb ik al gemaakt, maar daar valt weinig aan te doen volgens mij. Ik wil graag hulp, maar heb geen idee bij wie ik aan moet kloppen. Ik wil dit niet bij een bekende doen, omdat ik me kapot schaam. ´s Avonds in mijn bed lig ik erom te huilen, ik ben zo bang dat het alleen maar erger wordt. Ik ga niet meer uit met vrienden, en kom niet meer op hun verjaardagen omdat ik daar geen geld voor heb. Daardoor bellen zij mij ook steeds minder en ik ben dus ook mijn vrienden aan het kwijtraken.
ook nu zit ik er weer om te huilen.
De gemeente kan me pas helpen als ik echt diep in de shit zit, en dat wil ik voorkomen.

Wie weet waar ik naartoe kan??? Of als er iemand hier is die mij zou kunnen helpen, ik wil er alles aan doen.

Ik heb geen zin in reacties die zeggen dat ik vast wel iets stoms heb gedaan in het verleden. Ik wil serieuze antwoorden en reacties van mensen die mij willen helpen.
Ik ben ten einde raad.

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Elke gemeente heeft een schuldsaneringsinstantie.

Ik vind het heel dapper van je en ook heel verstandig dat je nu al stappen wilt zetten om erger te voorkomen. Er zit ergens iets niet goed in jouw inkomen en uitgaves. Probeer eerst in een exel alle uitgaven en inkomsten te noteren. Bedenk dan op welke posten je kunt bezuinigen, denk aan abonnementen etc. Maar misschien ook door b-merken te kopen ipv A-merken. Kijk eens op de NIBUD site, daar kun je vast een hoop informatie vinden. Veel sterkte en succes!

Bronnen:
http://www.nibud.nl/

Zoek naar een onafhankelijk financieel adviseur bij jou in de buurt. Via deze site kun je er een vinden die aangesloten is bij de branchevereniging. http://www.nbva.nl/ Kijk: Wij staan garant voor een deskundig, onafhankelijk advies in begrijpelijke taal. Een financieel adviseur die lid is van de NBVA is uw gids en uw vraagbaak in een financiële wereld die steeds complexer wordt. Of het nu gaat om uw pensioen, hypotheek of verzekeringen: een NBVA-adviseur heeft het in huis. Deze mensen werken in principe gratis voor jou en zullen graag jouw verzekeringenpakket eens doornemen om te zien of het goedkoper kan. Zij krijgen daarvoor provisie, dus jij hoeft hen niet te betalen. Daarnaast wil men best jouw hele finaciele pakket doornemen om te zien waar het beter kan. Je kunt best kennis maken met meer dan een van die buro's, want het is wel prettig als het klikt. Wij hebben een klein financieel adviesburo, waar we inmiddels een vertrouwensrelatie mee hebben opgebouwd. Wij betalen alleen voor het invullen van de belastingformulieren.

Het is knap dat je er graag iets aan wil doen. Keep up the spirit!! Financiële adviseurs zijn er genoeg die je graag zouden willen helpen. Sommigen vragen een bedrag op basis van hetgeen jij je kunt permitteren. Als je een beetje rond belt met een aantal bij jou in de buurt vind je wel ene. Let wel, dat is iemand die ALLES van jou in handen krijgt. Het is belangrijk dat het wel klikt tussen jou en die persoon. Ik hoop dat anderen hier meer weet van hebben en je een beter antwoord kunnen geven. Succes! :)

Dapper van je en verstandig. Bezuinigen kan altijd. Maar om hier nu een goed antwoord op te geven moeten we eerst weten hoe je inkomsten en uitgaven er uit zien. Je kunt ook proberen bij een maatschappelijkwerker aan te kloppen die je ook verder kan helpen. Als je van hier het antwoord wilt horen moet je dus meer laten zien van je financiele positie

Je kan eens contact opnemen met Maatschappelijkwerk, daar kunnen ze je zeker verder helpen, die staan ook klaar om je te helpen om niet in de problemen te komen. Want het is heel goed dat je nú iets wil doen en niet wacht tot het allemaal te laat is. Maak een afspraak bij maatschappelijkwerk, duurt dit nog erg lang dan kan je ook via je huisarts doorverwezen worden. Dan gaat het misschien allemaal wat vlotter. Denk nu niet daar kan ik bij mijn huisarts niet mee aankomen, want dat kan best. Financiele zorgen zijn zwaar en hebben zeker op lange termijn, invloed op jouw gezondheid. Bij het maatschappelijkwerk kan je samen met iemand kijken hoe jouw inkomen en uitgaven eruit zien, of je misschien recht hebt op tegemoetkomingen of toeslagen van de belasting dienst. Succes!!!

Om de ergste druk van de ketel te halen ben je op dit moment op de eerste plaats gebaat bij een overbruggingskrediet in welke vorm dan ook, totdat je/jullie salaris en/of uitkering op je rekening wordt bijgeschreven. Stel dat je bank of iemand anders daartoe bereid is, kun je dit krediet aflossen met een af te spreken bedrag per maand. Het overbruggingskrediet kun je inzetten om rekeningen te betalen en te voorzien in de kosten van levensonderhoud tot het moment waarop (een gedeelte van) je inkomsten over deze maand worden bijgeschreven. In de tussentijd heb je dan de mogelijkheid om met minder stress je financiële toekomstplan op te zetten en omdat je dan de tijd hebt om dat in relatieve rust te doen, zullen je beslissingen meer weloverwogen zijn. Als je dit nog niet hebt gedaan adviseer ik je op de eerste plaats vast te stellen wat je nodig hebt om de tijd tot de eerste ontvangst van inkomsten te overbruggen.

Ten eerste: maak je je al niet te druk om vrienden die jou in de steek laten ook al weten zij niks van je problemen af,dus dat zijn blijkbaar niet een goede vrienden en blijkbaar was de contacten vanuit jou kant. Misschien zijn er extra uitgaven die je door de vinger heen ziet,zou toch maar ,nogmaals een overzicht maken van je inkomsten en uitgaven wellicht zie je dit keer wel.Probeer de schulden te vermijden. Desnoods extra uitgaven vermijden / uitstellen. Eventueel weekend baantje voor een paar uur,wellicht ,verlicht je problemen oftewel verhelp je probleem, zo kun je ook grote schulden vermijden,dus nog verstandiger omgaan met je financieel.Je zult dit wel doen, maar toch bij deze. Veel succes !

Ja, ik zou ook adviseren, ga er gewoon mee naar een maatschappelijk werker. Die neemt met jou je inkomsten en uitgaven door, en bespreekt wat absoluut noodzakelijk is en wat niet. Vervolgens kan hij/zij je helpen met kleine betalingsregelingen met schuldeisers te maken. Dit is echt niet zo gecompliceerd, en lukt altijd. Probeer je abonnement voor je mobiel als eerste op te zeggen en neem kaartjes en sms wat. Die mobiel is heel vaak de grootste kostenpost. Bel meer met je vaste lijn, thuis. Voor schuldhulpverlening via de gemeente is het nog te vroeg. En blijft hopenlijk niet nodig.

Ik ben fin. expert. Ik ken jouw situatie niet. Maar als je eigendom hebt ( 'n huis , auto etc. ) dan kanje misschien iemand vinden die mede-eigenaar wil worden.Ik kan hier op de site niet alle ins en uits toelichten. Dat zou het antwoord veeeel te lang maken . Via deze site kan je mij via email bereiken . Ik wil je met plezier van dienst zijn met advies. Ik heb op 'n beslissend moment in mijn leven ook 'n vriend gehad die mij terzijde stond. Dat was 'n geschenk uit de hemel.

Natuurlijk is het goed dat je nu aan de bel trekt en iets aan je financiële zorgen wilt gaan doen. Maar als je een normaal salaris hebt en geen grote schulden zal je toch wat moeten doen aan je uitgaven. Je hebt al een overzicht gemaakt, ga nu eens kritisch kijken wat je nou echt nodig hebt. Kijk, een financieel advisuer kan je enkel advies geven maar hij tovert niet een nieuwe inkomstenbron voor je. Je zult dus wat aan de uitgaven kant gaan doen. Zaken als kleding, telefoonabbonomenten enzovoort zal je nog eens kritisch moeten bekijken. Je zou ook eens kunnen kijken of je verzekeringen elders goedkoper worden aangeboden of energiemaatschappij. Mocht je na een kritische analyse nog steeds er niet uit komen zou je ook kunnen kijken of je in aanmerking komt voor een regeling vanuit de gemeente. Maar nogmaals, als je een normaal inkomen hebt en een verder normaal huishouden dan heeft het weinig zin om naar een financieel adviseur te gaan. Ze geven slechts advies en die kost vaak veel geld. Zelf kritisch zijn richting je uitgaven zou in ieder geval een eerste goede stap zijn en daarna pas externe hulp.

Volgens mij is jouw 'probleem' dat je alles in je eentje probeert op te lossen, maar dat eigenlijk liever met anderen wilt doen. Het is een goed begin dat je een huishoudboekje hebt gemaakt. Zorg dat je in ieder geval je huur, gas, electra en andere vaste lasten blijft betalen. Heel belangrijk!!! Neem kontakt op met welzijnswerk in je gemeente. Ga op een cursus budget bewaking. Je zult er niets nieuws leren maar je bent er met gelijkgestemden, je maakt nieuwe vrienden en het helpt om je financiële situatie te aanvaarden. Je zorgen daar van je afpraten/huilen helpt echt. Zie t als een AA meeting. En.... Misschien kom je er 'bekenden' tegen. Heb je recht op extra inkomsten? Huur en zorg toeslag? Je schamen hoeft niet. Nederlanders staan gezamelijk voor een paar miljoen rood op hun rekening. Klinkt gek, maar waarschijnlijk hebben je vrienden exact de zelfde problemen. Vreemd dat dit nog zo'n taboe is. Loop eens door een Lidl of Aldi en zie dat de boodschappers net zo normaal zijn als jij. Probeer in een 'bijzin' je situatie bij je vrienden uit te leggen. Een simpele 'ik ben even blut, hoe redt jij het?' kan het ijs breken. Je vrienden hebben de zelfde geldzorgen, of 'wisten 't van jou wel en durfden het niet te vragen. Ben je alleen? Samen met vrienden eten kopen en koken is 'en' gezellig 'en' goedkoper dan alleen. Geldt ook voor samen shoppen (aanbiedingen & uitverkoopjes aflopen). Je zult merken dat als je je (geld)zorgen van je afpraat je er een stuk beter van slaapt en de vriendschappen alleen maar beter maakt. Ben benieuwd

Het beste is inderdaad gewoon om een maatschappelijk werker in te schakelen. Ook kan je op internet google naar handige tips om te bezuinigen. En maak je geen zorgen om de schaamte naar vrienden en familie toe, want heel veel mensen hebben financiële problemen. Veel meer dan je zelf denkt/weet. Ik kan zo minstens 10mensen opnoemen die het maandelijks net of niet redden door hun vaste lasten. Ook hun schamen zich er meestal voor. En ik kan ook een paar mensen opnoemen die in de schuldsanering zitten. Het is echt niets raars of nieuws! Ook al lijken veel huishoudens het financieel goed te hebben toch is het vaak niet wat het lijkt! Als je een familie lid of een goede vriend hebt die je 100% vertrouwd dan lijkt het me een goed idee om het eens tegen die persoon te zeggen, want dat lucht echt heel erg op! En de kans is groot dat die persoon je ook wel begrijpt, en misschien ook wel in de zelfde situatie zit. Geloof me het is niets nieuws en heel veel mensen willen het voor de buiten wereld verborgen houden puur alleen uit schaamte, maar het is zoals het is en het verborgen houden voor iedereen maakt het er ook niet beter op!

Bronnen:
Eigen ervaring

Je bent in ieder geval verstandig genoeg om dit te erkennen. Het enige wat je kunt doen is (eigenlijk heel simpel) alles op een rijtje zetten inkomsten en uitgaven. Dan kijken wat je zou kunnen schrappen en gewoon rigoureus schrappen en alles wat je niet perse nodig hebt (en nee je hebt filmnet niet nodig bijv.) Dan zien hoeveel je over hebt en dan per week je geld gebruiken dat je voor boodschappen hebt etc. Geen dingen kopen waar je het geld niet voor hebt maar eerst schulden aflossen dan sparen dan pas uitgeven. Vergeet de jaarlijkse kosten ook niet want als je al weinig overhebt zul je daar ook voor moeten sparen. Als je echt betalingsproblemen hebt probeer dan steeds de oudste rekeningen te betalen dan is de kans op deurwaarders het kleinst en loop je langzaam in. Zodra je alles weer op de rit hebt kun je weer wat makkelijker worden en wat meer leuke dingen doen die geld kosten. Echte vrienden laten je niet vallen en als je een echt goede vriend(in) hebt zal die je helpen, niet door je geld te lenen maar door je bij te staan. Wij hebben ook een paar vriendinnen die in zo'n situatie zitten en zeggen altijd tegen hen als je geen geld voor eten hebt kom je maar eten maar geld geven we ze niet. Succes hoop dat je hier iets aan hebt.

Als de stadsbank je niet kan helpen kun je om verwijzing naar maatschapplijk werk vragen, zij kunnen je daar ook mee helpen... Een onafhankelijk financieeel adviseur ook wel maar dat kost je weer geld... Er worden bij hulpverlenende instanties vaak ook cursussen gegeven om beter met geld om te leren gaan, al weet ik niet of dat iets is wat jou trekt. Laat extraatjes even staan... Even de tering naar de nering zetten. Misschien als je een auto hebt die tijdelijk verkopen, of hem schorsen en je verzekering tijdelijk stop zetten als die ergens binnen kan staan. bladen opzeggen en je dure mobiele abonnement ( ik geef maar een gooi hoor, kijk maar of er wat bruikbaars tussen zit) Verkoop spullen die wat waard zijn en die je toch niet meer gebruikt. Echte vrienden begrijpen je wel en lopen niet weg trouwens, maar dat even terzijde. neem een goedkoper internet abonnement of zeg het op tot je de boel weer op een rijtje hebt... online.nl is bewezen het goedkoopste trouwens met internet. bel geen mobiele nummers en zeg je vrienden dat je voorlopig alleen naar vaste nummers belt. Mocht je internet houden dan kunnen julie wellicht contact houden via skype of msn. Een cadeautje kun je ook zelf maken. Een roos zegt vaak al veel... brand alleen lampen in de ruimtes waar je bent. zet je verwarming alleen aan waar je veel bent, zet je pc uit als je hem niet gebruikt, zo ook je tv... ik weet niet wat je allemaal doet, maar voor veel is vast wel wat te verzinnen. Niet je hoofd laten hangen, dan trek je het naar je toe... dus doorzetten ;-) Komt wel goed ok? vertrouw daarop

Moedig om je zorgen vroegtijdig onder ogen te zien. Je wilt niet naar bekenden en de gemeente helpt je pas als het eigenlijk te laat is. Ik weet dat het nibud veel gegevens heeft en die staan bereikbaar op hun site. Ga daar eens kijken over hoe je kunt budgetteren, eventueel meer doen met je geld etc. Ik kan ook zelf begrotingen maken maar dat wil ik niet doen op een voor ieder te lezen site vanwege de privacy. Want voor het maken van een begroting zullen toch heel wat basis gegevens nodig zijn.

Bronnen:
http://www.nibud.nl/

Hoe kan het dat er geen geld meer op de rekening staat. Loop je inkomsten mis, ben je onlangs ontslagen, ontvang je een uitkering? Kon je het eerst wel betalen, kortom wat is er aan de hand... Heb je al gekeken of je huur/zorg/kindertoeslag kan ontvangen? Neem geen lening of overbruggingskrediet....dat dicht je het ene gat met het andere. Kijk tegelijkertijd of je kan besparen, abonnementen, heb je een auto kijk of je die nodig hebt. Boodschappen kun je een hoop op besparen. Licht je vrienden hierover in. Het zijn geen echte vrienden als ze het niet begrijpen, je hoeft dit niet alleen te doen. Ik snap dat je je eigen schaamt. Maar het is echt niet nodig! Maatschappelijk werk kan je prima helpen. Maar misschien kunnen je vrienden je ook helpen, ik zou het eerst wat dichterbij zoeken. Het is al knap dat je nu aan de bel trekt en echte vrienden zouden dat ook begrijpen! Veel succes

Probeer op een rijtje te krijgen wat vaste terugkerende kosten zijn en wat andere (variabele) kosten zijn. Wat al veel scheelt is het stoppen of opzeggen van zaken als abonnementen, loterijen, donaties, lidmaatschappen, een vaste telefoonaansluiting opzeggen als je ook een mobiel hebt; als je een auto hebt zo goedkoop mogelijk tanken (lijkt een centenkwestie, maar kan op jaarbasis een behoorlijk bedrag zijn), aanbiedingen bij het boodschappen doen in de gaten houden, geen dingen op afbetaling kopen, oude spullen op Marktplaats te koop aanbieden,een United Consumerspasje aanvragen (zie hun website), waarmee je korting krijgt op gas, elektriciteit, autoverzekering, ziektekosten, mob. tel., benzine bij diverse tankstations etc. Kost niets om lid te worden. Ik weet niet wat voor werk je doet en bij welk bedrijf, maar wellicht kun je met je baas praten over een eenmalig voorschot op je salaris, als je daarmee rekeningen of schulden kunt voldoen en kunt voorkomen dat je aanmaningen of vervelender nog, incassotoestanden krijgt. Hoe vervelend, vermoeiend of lastig ook: ben je in staat om er nog iets bij te doen (een bijbaantje), desnoods tijdelijk zodat de grootste financiele druk van de ketel is. Ga niet in zee met "snel veel geld"- bedrijfjes, dat kost je een vermogen aan rente en je komt er moeilijk weer vanaf. Heb je een huurhuis of een koophuis: laat de bank eens kijken of daar nog iets te winnen valt en of je geen verzekeringen hebt lopen die "minder"kunnen. Hoe moeilijk ook: ga je niet thuis wanhopig zitten schamen, niet nodig. Ik vind het ook vreselijk vervelend om diep in het rood te staan en het idee te hebben nauwelijks de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Je bent niet de enige met financiele zorgen en je bent er niets minder om dat je weinig of geen geld hebt. Als je gezond bent, ben je al heel rijk, probeer dat wel voor ogen te houden en ook al zul je je nog langere tijd grote financiele zorgen blijven maken, ga er iets mee doen. Geld kan ik je niet geven, dat heb ik evenmin (als ik het wel had kreeg je het meteen). Heel veel sterkte en geef niet op: na regen komt zonneschijn!

Heel goed dat je met je vraag komt, ook al is het inderdaad geen onderwerp waar je dat snel bij zou doen. En ik kan me ook je gevoelens erbij voorstellen. Goed dat je al een overzicht van inkomsten en uitgaven hebt gemaakt. Zoals meer mensen al hebben aangegeven, kijk er toch nog eens goed naar en schrap wat je echt kunt schrappen. Bij abonnementen denk je wellicht, daar zit ik nog een jaar aan vast. Bel gewoon op en leg de situatie uit, soms kun je een abonnement stopzetten en krijg je je geld terug. Dat geldt ook voor andere rekeningen die je hebt liggen. Bel op en leg de situatie uit. Sommige bedrijven (ook verhuurders, gas, licht etc) hebben afspraken gemaakt over het omgaan met mensen die een of meerder maanden niet kunnen betalen. Dit heet met een duur woord een convenant. Waar het om gaat is dat je vanuit zo'n afspraak in een convenant soms ook doorverwezen kunt worden naar hulpverlening. Door te bellen kun je ook vragen of er een betalingsregeling mogelijk is. daarvoor moet je wel een goed overzicht hebben van de inkomsten en uitgaven en weten, na nog wat te hebben bezuinigd of er ruimte is in je budget om je afspraken over het aflossen na te komen. Op www.jeschuldenregelen.nl kun je ook veel tips vinden over hoe dit zelf aan te pakken. Op www.rechtopgeld.nl kun je via een aantal vragen zien waar je (eventueel) recht op hebt, dit hangt ook van je eigen situatie af. Heb je een werkgever, dan zou je met hem kunnen overleggen of hij je wil helpen door een aantal uur een budgetcoach te betalen. Je werkgever heeft er niets aan als jij steeds verder in de zorgen zit of dat er een loonbeslag komt, jij hebt zeker niets aan deze situatie als het blijft voortbestaan en een budgetcoach zou je kunnen helpen en het is voor hem of haar ook weer werk. Zo zijn alle 3 partijen geholpen. Op www.toeslagen.nl kun je ook zien of je recht hebt op huur- zorg, kinder- en kinderopvangtoeslag. Kortom er is best veel te doen en te bedenken. Heel gericht is dat nu moeilijk omdat ik niet alle feiten ken. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en veel succes met alle stappen en laat nog eens weten als je verder nog vragen hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100