Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een (wettelijke) verplichting om aan je ex de hoogte van jouw pensioen kenbaar te maken?

De advocaat van mijn ex-partner doet mij het verzoek het totale bedrag van de pensioenuitkering op te geven. Aan mijn ex betaal ik een deel van het ouderdomspensioen, zoals berekend en kenbaar gemaakt door het pensioenfonds. De berekening van dit laatste bedrag (in kader Boon/van Loon-arrest) is bij ex en advocaat bekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee je hoeft de gegevens niet rechtstreeks aan de advocaat van de tegenpartij te geven. Als er echter een rechter wordt ingeschakeld zal je wel alles aan de rechtbank moeten geven. Je zult voor jezelf moeten afwegen of dat de kosten van een rechtsgang zullen afdekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat ben je verplicht je ex heeft het recht om te controleren of je je aan de afspraken houdt
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Na een echtscheiding hebben beide ex-partners ieder recht op de helft van het opgebouwde pensioen. Om te controleren of je ook inderdaad echt de helft betaalt, zullen ze de hoogte van jouw pensioen willen weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding