Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Behoudt je je uitkering als je wordt opgenomen in een crisisopvang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
997
luna400
13 jaar geleden
het lig er inderdaad aan wat voor crisisopvang,als je in het ziekenhuis lig of psychiatrie hou je gewoon je uitkering ,heb je geen woning of woonadres krijg je dakloos uitkering dat is echter maar iets van 25euro per dag dacht ik.,en ben je in detentie stop ook je uitkeringen .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

volgens mij kan je dan wel een "zwervers "uitkering krijgen. zolang je een vast adres hebt
dit is wel minder omdat er vanuit gegaan wordt dat je geen vaste lasten hebt huur gas en licht ed je ziekenfonds gaat dan wel via de uitkering
dit wordt binnenkort zelf verplicht
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het ligt er denk ik aan wat voor crisisopvang. Indien het crisisopvang op een PAAZ is, behoudt je je uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen huur meer betaalt voor je (oude) woning, dan kun je recht hebben op een daklozenuitkering -> neem contact op met de sociale dienst.
Als je opgenomen wordt in een ziekenhuis, en je huur loopt gewoon door, dan loopt je uitkering voorlopig ook gewoon door.
Informeer bij de instantie die je uitkering verstrekt, en bij de opvang, want die zullen het beslist weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding