Waar moet je als werknemer op letten als je na 1 jaar ziekte weer op arbeidstherapeutische basis gaat werken?

Met het letten op bedoel ik het doorzien van de stappen die de werkgever ( eventueel ) doet om naar een ontslag toe te werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je werkgever kan je niet zomaar ontslaan en al helemaal niet als je ziek bent.

Als je op arbeidstherapeutische basis werkt, ben je in inderdaad een "zieke medewerker".

Wat voor arbeidscontract heb je? Indien het een contract voor onbepaalde tijd is, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Je laat door het werken op arbeidstherapeutische basis juist zien dat de wil er wel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat je geen zielige verhalen verteld over jezelf... Blik vooruit en laat het verleden achter je... Werkgever wil een sterke kracht en geen kwetsbare kracht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je niet beter gemeld wordt voor de uren dat je therapeutisch werkt. Als je dat wel doet moet je nl aan je functie-eisen voldoen.
Meldt je dus alleen beter als ge ook kunt voldoen aan die eisen. Zolang je therapeutisch werkt mag je nog fouten maken of je produxtiviteit lager liggen. Tis verleidelijk om je beter te melden want dan krijg je meer uitbetaald, maar als je niet kunt voldoen moet je dat dus echt niet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je arbeidstherapeutisch werkt, ben je feitelijk ziek of arbeidsongeschiktheid.Dat kan na 2 jaar grond tot ontslag zijn.
Wat wel gebeurt is dat men voor 99 % gezond wordt verklaard, maar dat die ene procent arbeidsongeschiktheid maakt dat je ook na 2 jaar kan worden ontslagen.