Dat hangt ervan af wat je met je baas hebt afgesproken of wat er in je CAO staat. Staat daar iets in over reiskostenvergoeding, dan heb je daar inderdaad recht op. Heb je niets afgesproken dan is er ook niets geregeld, wettelijk gezien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je reiskostenvergoeding wilt, zul je dit even met je baas moeten bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoals hierboven al staat:
Of u als werkgever reiskosten moet vergoeden hangt af van uw contract, bedrijfsreglement of CAO. In veel CAO's zijn afspraken gemaakt over reiskostenvergoeding. Als u onder een CAO valt, dan moet u zich in ieder geval hieraan houden. Raadpleeg daarom uw CAO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is een baas niet verplicht. Meestal staat dit in de cao. Hierin vind je of je wel of niet recht hebt op reiskosten en hoeveel
ronron1212
13 jaar geleden
Is dat niet ter sprake gekomen bij het sollicitatiegesprek?
Bel anders PZ nog even (Personeelszaken). Zo'n lange reisduur zal maandelijks flink wat reisgeld kosten.

Bij een van mijn vorige bazen werd gezegd: oké, jij bent onze keuze voor deze baan. Maar kom dichterbij wonen of reiskosten voor eigen rekening. Dat was gelijk duidelijk.

Het is belangrijk dat je het weet. Heb je geen contract waar het in staat? Het is lang niet meer vanzelfsprekend dat je reiskosten vergoed krijgt. En er is geen sprake van een lease auto?