Werving en selectiebureau, beloning

Ben momenteel aan het solliciteren, wat mij opvalt is de overdreven opdringerigheid van de "grotere" werving en selectiebureau's. Ze lijken alleen oog te hebben voor hun klanten, en kijken niet naar de sollicitant. Lijkt mij een verkeerde insteek, hoe willen ze de "perfecte match" maken? Ik geef zeer duidelijk mijn wensen aan, bijvoorbeeld max. 20 km reizen, komen ze nog met een voorstel bij een bedrijf 45 km verderop en als ik nee zeg voor een kennismaking, zou ik niet flexibel genoeg zijn! Ik weet dat de werkgever enorm veel betaalt aan bemiddelingskosten wanneer iemand daadwerkelijk in dienst treedt via zo'n bureau, maar mijn vraag is of deze consultants ook provisie ontvangen per keer dat ze iemand voorstellen aan de klant? Dat zou dan veel verklaren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee ze ontvangen geen provisie per keer dat ze iemand voorstellen. Ze ontvangen een bepaald percentage van het jaarsalaris als de sollicitant daadwerkelijk is aangenomen. Maar het is een grote chaos in dat wereldje. Ze doen aan vriendjespolitiek en de bedragen zijn vaak natte vingerwerk. Hoe meer mensen ze op gesprek sturen, hoe groter de kans dat er eentje wordt aangenomen. Je hebt gelijk dat ze soms weinig naar de kandidaat luisteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100