Moet ik dit betalen?

Omdat wij geen warm water hadden hebben wij de verwarmingsinstallateur gebelt, die kwam en constateerde dat de klep kapot was.De klep van onze ketel had hij niet in voorraad dus heeft hij er een andere op gezet, met de mededeling dat deze ook heel goed werkte.
Een paar dagen later belde hij en zei , ik heb nu de goede klep binnen en vind het toch beter om deze te plaatsen.
Dat heeft hij gedaan.
Moeten wij nu 2 x reis werkuren betalen.?

Toegevoegd na 34 minuten:
We hebben de factuur gehad waar ze dus 2x reis werkuren hebben gerekend en daar komt nog bij dat dit bedrijf bij ons op de hoek van de straat zit, ze kunnen het lopend af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, in ieder geval 2 keer voorrijkosten kan dit bedrijf niet maken.
Wat betreft de werkuren zou ik niet eerlijk vinden, maar zou wel kunnen dat je dat moet betalen.

Toegevoegd na 1 uur:
Gewoon aanvechten; als je ze belt en zegt dat je het er niet mee eens bent, zullen ze waarschijnlijk 1 X voorrijkosten schrappen. Anders kwam ik er nooit meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zou het bespreken met de man in kwestie, dat het niet jullie schuld is dus daar moet over te praten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er valt natuurlijk over te praten
als het een verstandige monteur is rekent hij maar 1 keer voorrij en werkkosten. dit als sevice
Wil hij dat niet doen dan zou ik zeker zeggen dat hij blijkbaar de eerste keer toch niet juist heeft gehanndeld want hij vond het blijkbaar bij nader inzien niet de juiste klep. danligt de fout dus bij hem ook al ging jij accoord de eerste keer
je mag van een monteur toch minimaal verwachten dat hij de juiste klep monteer en hij mag er nietvan uitgaan dat jij er verstand van hebt. het is namelijk ook specialistisch werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x voorrijkosten vind ik een beetje flauw.
2x werktijd vind ik wel redelijk: Ik neem aan dat je die 2e betere klep er liever op hebt, maar dat je niet een paar dagen zonder warm water had willen zitten..