Verplichtte sluiting van horecagelegenheid tijdens de kerst; zijn deze uren voor eigen rekening als je werkt volgens CAO?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Bij mijn werk moet je hiervoor je opgebouwde verlofuren voor gebruiken (ik werk niet in de horeca)

Het beste antwoord

In veel CAO's is vastgelegd dat de werkgever tot max 3 drie dagen (kan meer of minder zijn) kan vastleggen. In jouw geval besluit de werkgever dat Eerste Kerstdag een verplichte vrije dag is. Dat gaat dan inderdaad van je vakantieverlof af (=eigen rekening).
Utrecht
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik had op mijn werk dat ik een door de baas gekozen verplichte dag van mijn snipperdagen moest aftrekken.