Contract bij overheidsinstelling na ww situatie

Per 30 augustus 2010 ben ik aangenomen voor een contract van 6 maanden. Ik ontving reeds een jaar een WW uitkering en heb nog recht op nog een jaar WW. De uitkering is tijdelijk stopgezet en kan volgens UWV 26 weken na indiensttreding en beëindiging contract onder dezelfde voorwaarden uitgekeerd worden.

Nu doet zich het feit voor dat het project waar ik voor ben aangenomen nog niet afgerond zal zijn, tegen de tijd dat het contract voor bepaalde tijd afloopt. Deze overheidsinstelling is voornemens mij nog een contract voor de bepaalde tijd van 6 maanden aan te bieden. Nu schijnt het echter zo te zo te zijn dat zij als overheid verantwoordelijk zijn voor de vervolg uitkering (UWV artikel 72a). Zij zouden niet verantwoordelijk zijn wanneer het contract slechts voor 26 weken is.
Wie weet hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Lijkt ons een vraag voor een deskundige, bijvoorbeeld de Jurofoon. Telefonisch advies kost 80 ct per minuut.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste ehonkoop,

Ik begrijp dat je graag wilt weten wie verantwoordelijk is voor een vervolguitkering na afloop van je contract.

Is je WW-uitkering stopgezet en wordt je binnen 26 weken opnieuw werkloos dan kan je een herleving van het resterende jaar WW bij het UWV aanvragen.

Is deze periode verstreken omdat je langer dan 26 weken achtereenvolgens hebt gewerkt dan kan je niet terugvallen in je 'oude' WW-recht maar heb je een nieuw WW-recht opgebouwd. Je vraagt in dat geval opnieuw WW aan maar de uitkering wordt in dit geval bekostigd door de overheidsinstelling. Deze werkgever is in dat geval ook verantwoordelijk voor je reïntegratie. Het kan zijn dat je naast deze WW-uitkering ook aanspraak kan maken op een bovenwettelijke uitkering van de overheidsinstelling. Dit hangt af van de regelingen die hiervoor door je voormalige werkgever zijn getroffen.

Actuele informatie vind je in deze brochure: http://tinyurl.com/2vqso93

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team