Is er al meer bekend of en in welke vorm de nieuwe huurregels voor sociale huurwoningen in gaat?

In het nieuws was een tijdje geleden dat mensen met een inkomen van 33.000 p/jr euro geen sociale huurwoning meer mogen huren met een huur onder de 648 euro p/mnd. Aangevoerd via opgelegde Europese regels.

Is er al bekend of dit doorgaat op 1 januari 2011? Want zover ik weet is er nog geen definitieve beslissing genomen. Tevens lees je er bijna nergens wat over. (Het had ook al op 1 okt 2010 al in moeten gaan lees je her en der).

Maakt het voor die 33.000 euro nu nog uit of je alleen of met zijn tweeën dit inkomen hebt? Ofwel, maakt het dus uit of je samenwoont of niet?

Al met al een hoop onduidelijkheid voor iets wat wellicht miljoenen mensen gaat treffen...

Wat zijn nu de regels/eisen/voorwaarden en gaat dit door ja of nee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De informatie staat ook in de Woonkrant van
http://woningnet.nl
(tel 0900 202 3072. 10 eurocent per minuut.)
Geldt voor sociale huurwoningen tot 652,52 euro.

Verzamelinkomen tot 33,614 euro per jaar.

Er zijn uitzonderingen mbt invaliden en stadsvernieuwings
urgenten etc.

Besluit van de Europese Commissie.
Met ingang van 1 januari 2011.