waarom is een economie zonder geld niet mogelijk

Als je een baan hebt verdien je geld zodat je voedsel gezondheidszorg enzo kunt betalen. Ik heb vrienden die geen baan hebben maar van een sociaal minimum leven. Soms vraag ik me af waarom kun je geen diensten wisselen; diensten voor wederdiensten in plaats van diensten kopen voor geld. Eigenlijk kunnen mensen met een uitkering bijna nergens aan meedoen terwijl ze toch best veel doen en kunnen doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

aaaii!! toevallig, op exact hetzelfde moment heb ik deze vraag ook gesteld! kan ik gelijk de volgende vraag stellen of er een collectief onderbewustzijn bestaat. :) maar, ik zal dan een antwoord proberen te geven op jouw en mijn vraag. geld maakt dat je een betere positie en status kan verwerven waardoor mensen compenatief worden, dit is een stimland voor de economie om nieuwe uitvindingen te doen, meer te produceren en steeds betere producten op de markt te zetten. Neem bijvoorbeeld de koude oorlog, men zegt als de koude oorlog er niet was was men ook nog nooit op de maan geweest. Door de compentiestrijd kwam hier enorme druk achter en is de technologie in grote sprongen vooruit gegaan. het heeft ook een keerzijde en dat is oorlog. Het positieve aspect is dat we streven als mensheid naar steeds meer perfectie, betere gezondheidzorg, nieuwe uitvindingen en meer gemak. Sneller en confortabelere reizen etc. het geld is een stimulans.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100