Kan iemand zomaar geld van je rekening halen?

Vorige week ben ik voor een korte tijd naar Amerika geweest, en zondag de 21 november ben ik daar weggegaan. Nu heb ik zonet mijn bankrekening afschrift bekeken, en daar staat dat ik op 23 november in Amerika bij de walmart geld ge-pint heb, maar dat kan dus niet want toen was ik al thuis. Is dit een foutje, of kan iemand daar - zonder mijn pas te hebben want die heb ik hier- geld van mijn rekening halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijkste vraag, heb je daar bij die walmart gepind? Als je daar gepind hebt dan is er niks aan de hand dan is het gewoon later verwerkt. Gebeurd ook vaak zat met betalingen in Nederland hoor.

Het beste antwoord

Belangrijk punt is: ben je in de Walmart geweest en heb je daar iets gekocht en met pin betaald?
Zo niet, dan is het inderdaad heel vreemd. Kan eigenlijk niet, dat er net misbruik van je pas wordt gemaakt als jij in Amerika bent.
Ik denk dus dat je er wel een keer een aankoop hebt gedaan. Dan is het waarschijnlijk zo, dat de verwerking van het pinnen vertraagd is. Dat gebeurt in NL ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou kunnen als ze de gegevens van je gepikt hebben bij een pinautomaat of kassa.
Voor de zekerheid de rekening en/of pas laten blokkeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat noemen ze skimmen en van de bank krijg je doorgaans je geld terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zat ik ook al aan te denken, maar het gaat om $20 dus, ik dacht dat is het vast niet omdat er dan wel meer vanaf gehaald zou zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was laatst op de tv, ik geloof in Radar dat ze er eerst lage bedragen afhalen om te kijken of het opvalt en na verloop van tijd wordt het bedrag hoger.
Het kan zijn dat de afschrijving vertraagd is, maar het kan ook zijn dat je pasje geskimd is, en iemand nu met een kloon van jouw pas loopt te pinnen. Heb je wel bij WalMart gepind in die periode? Zo nee: dan onmiddelijk contact met je bank opnemen en je pas laten blokkeren of een nieuwe pincode vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens +je
ja iemand kan geld van je rekening halen maar niet zomaar het kan ook zo zijn dat je geskimt.