Wat zijn de ervaringen met energieleverancier Eneco?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh mag jij wel naar meningen vragen? Mocht ik niet! 0.o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat deze vraag zo weg is hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij staat er in ieder geval langer dan die van mij!! *flauw* hehe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bedankt voor zijn antwoorden en reacties, ik was ook bang dat de vraag weggehaald zou worden, maar totnutoe is hij er nog dus. Ik weet hoe wisselend de reacties van hogerhand kunnen zijn op het stellen van zo'n vraag als deze.

Het beste antwoord

Wij hebben ook Eneco, maar ik ben niet ze positief als de voorgangers. Eerst werd het maandbedrag, wat een voorschot is, steeds automatisch afgeschreven, Dat werd elk jaar meer. Een paar jaar geleden kwam er ineens bijna 60 euro per maand bij terwijl wij helemaal niets in ons leefpatroon veranderd hadden. Ik werd boos en kreeg grote ruzie met hun per telefoon. Ze hebben 3 maanden dat hoge bedrag geïncasseerd maar ik bleef bellen. Uiteindelijk besloten ze mijn maandbedrag zeer fors te verlagen, maar zeiden ze erbij, het risico was voor mij. Als de stroom en/of het gas ineens veel duurder zouden worden en ik een smak moest bijbetalen zou ik geen betalingsregeling van hun krijgen. Ik heb toen ook het automatisch afschrijven van zomaar uit de lucht gegrepen bedragen stop gezet. Nu betaal ik met een acceptgirokaart. Dat kost iets meer maar dan kunnen ze je niet zomaar een oor aannaaien.
Ook heb ik al -tig keer opgebeld met de vraag wat 1 kw stroom kost en 1 m3 gas (exclusief transportkosten en weet ik veel wat nog meer). Ik krijg het nooit te horen want, zo zeggen ze, dat hangt af van je verbruik. Als iemand weet hoeveel ik verbruik dan zijn zij het zelf wel, maar een antwoord op deze vraag kunnen/willen ze dus niet geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je verhaal, het riekt weer heel erg naar wat andere energie-leveranciers doen helaas!

Andere antwoorden (4)

Je krijgt er als klant leuke kortingen!
en ik heb er fijn gewerkt;-)

http://thuis.eneco.nl/speciaalvoorklanten/Uit%20met%20korting/Pages/korting-valkenburg.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed. Jaren lang in R'dam gewoond met Eneco als energieaanbieder. Goed bereikbaar (telefonisch), goede service en scherp geprijsd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een tevreden klant, al jaren en jaren. Nooit problemen gehad. Duidelijke afrekening altijd, de kritiek van hierboven herken ik dus niet (over de kosten van een kuub of kw).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, vertel jij dan eens wat 1 kw en 1 m3 jou kost. Ik ben benieuwd!.
Ik heb er slechte ervaringen mee, maar dat kwam misschien door de manier waarop het begon: een verkoper aan de deur die stelde dat Eneco x% goedkoper zou zijn dan de leverancier die ik toen had. Nou, best dan.
Vervolgens bleek het 1/3 duurder, ik bellen, nee, kon niet veranderd, hoop gedoe, steeds toezeggingen dat ik teruggebeld zou worden wat dan niet gebeurde.
Ik zit inmiddels weer bij m'n 'oude' leverancier, tot volle tevredenheid.